Nutanix zmniejszył globalną liczbę pracowników (ok. 6,2 tys.) o 2,5 proc., czyli ok. 155 osób. Redukcje dotyczą głównie stanowisk sprzedaży i marketingu – taką informację przekazał CEO firmy, Rajiv Ramaswami, według amerykańskiego CRN-a.

Zmiany wyjaśniał „udoskonalaniem modelu wejścia na rynek”. Ograniczenie zatrudnienia ma przynieść ok. 50 mln dol. rocznych oszczędności jednego z największych graczy na rynku rozwiązań hiperkonwergentnych.

Firma w drodze do rentowności

W minionym III kw. finansowym, zakończonym 30 kwietnia br., Nutanix miał -123 mln dol. straty netto. To jednak poprawa wobec analogicznego okresu ub.r. (-236 mln dol.). Koszty operacyjne spadły z 476 mln dol. do 450 mln dol. Bain Capital niedawno zgodził się zasilić firmę kwotą 750 mln dol.

„Efektywność jest ważną częścią naszej drogi do rentowności” – twierdzi CEO. Przekonuje, że firma poprawiła efektywność wydatków na marketing cyfrowy, zwiększyła dźwignię finansową partnerów i zoptymalizowała liczbę pracowników w regionach.

Ważnym obszarem inwestycji jest zwiększenie możliwości i zaangażowanie partnerów.

„Obecnie rozbudowujemy i bardziej wykorzystujemy ekosystem partnerów. Rozwijamy sprzedaż bardziej zorientowaną na rozwiązania” – utrzymuje Rajiv Ramaswami.

Subskrypcje stabilizują biznes

W III kw. finansowym Nutanix osiągnął 345 mln dol. przychodów, o 8 proc. więcej rok do roku.

Roczna wartość kontraktów (ACV) wzrosła do 160 mln dol. (+18 proc. r/r). To rekordowy wynik. Dłuższa lista odnowień ma pomóc w przyspieszeniu przyszłego wzrostu przychodów i zwiększenia stabilności biznesu. Liczba klientów firmy zwiększyła się o ok. 600, do prawie 19,5 tys.

Według IDC w IV kw. 2020 r. Nutanix stracił część udziałów w rynku HCI, w tym ponad 6 proc. w przypadku oprogramowania – głównie w wyniku przejścia w większej skali na subskrypcje, co skutkowało zmianą ujęcia przychodów w rankingu.