Sprzedaż notebooków w I kw. 2022 r. (63,3 mln szt.) była niższa o 7 proc. wobec I kw. 2021 r., jednak jest to głównie skutek załamania w segmencie chromebooków (-67 proc. r/r) – według Strategy Analytics.

Sprzęt z Windows i Mac’i mają większe wzięcie

Jak się okazuje, popyt na komputery z Windows i MacBooki z procesorami Apple’a (M1) jest silny w tym roku. W obu przypadkach sprzedaż okazała się wyższa niż w ub.r. To efekt tego, że większość przedsiębiorstw nadal działa w trybie hybrydowym i pracownicy potrzebują przenośnego sprzętu do pracy. Widać też, że klienci gotowi są na większe wydatki na modele z wyższych półek.

Z drugiej strony mniejsze ograniczenia związane z Covid-19 spowodowały spadek budżetów na IT w edukacji, co skutkowało dużo niższymi zakupami chromebooków na początku br.

Więcej laptopów premium poszło do pracy (hybrydowej)

Dell i Apple są przykładami rosnących segmentów rynku: notebooków premium z Windows i MacBooków z M1. Obie marki odnotowały wzrost sprzedaży w I kw. 2022 r.

Lenovo nr 1. HP z najmniejszym udziałem od 7 lat

Na pozycji lidera mimo spadku o 12 proc. r/r umocniło się Lenovo, z wynikiem 14,4 mln szt.

HP odnotowało bowiem największy spadek sprzedaży w czołówce, o 20 proc. Udział w rynku amerykańskiej firmy zmniejszył się poniżej 20 proc. po raz pierwszy od I kw. 2016 r.

Acer utrzymał 5 miejsce na świecie w I kw. 2022 r.

Dostawy notebooków w I kw. 2022 r. z podziałem na systemy operacyjne i producentów