Firmy samochodowe chcą wykorzystać mapy Here do rozwoju inteligentnych aut, które w coraz większym stopniu będą funkcjonować autonomicznie. Komputeryzacja pojazdów staje się jednym z ważniejszych tematów także dla branży informatycznej. Według szefa BMW Here odegra kluczową rolę w cyfrowej rewolucji branży samochodowej. Inteligentne samochody będą potrzebować m.in. bardzo precyzyjnych map, aby móc poruszać się w optymalny sposób. Mapy Nokii uchodzą za najlepsze do tego celu oraz do zarządzania flotą pojazdów.
 
Niemieccy producenci kupując Here chcą ponadto uniezależnić się od Apple’a i Google’a, którzy oferują platformy do inteligentnych aut, jak integrację smartfona z systemami pojazdu, mają też mapy samochodowe. Według nieoficjalnych informacji grono zainteresowanych mapami Nokii było spore, od największych firm informatycznych, jak Google, Apple i Amazon, poprzez chińskich dostawców usług online po Ubera. 
 

Dział Here zatrudnia ok. 6,5 tys. pracowników. W I poł. br. wypracował 551 mln dol. przychodów, o jedną czwartą więcej niż rok temu. Zysk wyniósł 28 mln dol. Sprzedając swój biznes mapowy Nokia skoncentruje się na rozwiązaniach sieciowych.

Na transakcję muszą wyrazić zgodę regulatorzy rynku. Jej finalizacja jest spodziewana w I kw. 2016 r.