Neonet: 250 mln zł za LED-y
Ponad 90 proc. sprzedawanych telewizorów to odbiorniki LED-owe. Od początku 2013 r. klienci wydali na nie 250 mln zł – informuje Neonet.
Według detalisty odbiorniki LCD tracą na znaczeniu.
– Spada popularność telewizorów LCD na rzecz modeli LED. W segmencie plazm ofertą interesującą dla konsumentów pozostaje już tylko duży rozmiar, powyżej 50 cali. Jest to podyktowane ceną – za mniej niż 2 tys. zł można dziś kupić jedynie plazmę tej wielkości. Za tych samych wymiarów LED trzeba zapłacić do 2 razy więcej – mówi Łukasz Giewartowski, kierownik Działu Rozwoju i Zarządzania Ofertą w Neonecie.
Wśród modeli LCD sprzedają się głównie mniejsze odbiorniki o przekątnej 26 – 32 cali. Według Neonetu głównym powodem kupowania telewizorów LCD jest cena. Zwłaszcza klienci z terenów objętych zmianą sygnału analogowego na cyfrowy masowo wymieniali stare odbiorniki na tanie LCD.
Neonet zwraca uwagę, że utrzymuje się obserwowany od ok. 2 lat trend zakupu telewizorów o coraz większych przekątnych ekranu.
– Już od kilku lat Polacy kupują coraz większe telewizory, 42 cale to aktualnie minimum. Przyczyn tego stanu jest kilka: stale udoskonalana technologia, większy prestiż wiążący się z posiadaniem większego odbiornika, czy wreszcie stopniowy spadek cen telewizorów na przestrzeni ostatnich lat i większa dostępność dużych modeli. Przykładowo, w cenie 32-calowego telewizora LCD z 2010 r. można dzisiaj kupić 42-calowy LED o znacznie lepszych parametrach – mówi Łukasz Giewartowski.
Podobne aktualności
Sprzedaż wyświetlaczy AIO LED nabiera tempa
Wirtualne studia w edukacji i firmach będą obszarem wzrostu dla LED-ów.