Allegro.pl, ceneo.pl, mediaexpert.pl, euro.com.pl i aliexpress.pl to najczęściej odwiedzane przez internautów domeny e-commerce w Polsce – według Wirtualne Media.

W marcu br. w oparciu o dane Gemiusa Allegro miało blisko 17,4 mln użytkowników oraz 1,482 mld odsłon. Real users porównywarki Ceneo to 11,9 mln. Obie marki należą do tej samej grupy kapitałowej.

Te dwie domeny były numerem 1 i 2 także rok wcześniej. Wzrosło natomiast zainteresowanie serwisem Media Expert (6,85 mln użytkowników w marcu 2019 r., 4,73 mln w marcu 2019 r.) oraz RTV Euro AGD (6,39 mln wobec 5,35 mln przed rokiem). Polskie e-sklepy wyprzedziły AliExpress, które odwiedziło mniej internautów niż przed rokiem (5,53 mln wobec 6,61 mln).

 

Allegro i OLX na mobilnym podium

Według marcowych rankingów Gemiusa Allegro i OLX są numerem 1 i 2 aplikacji mobilnych, z których najczęściej korzystają polscy internauci (odpowiednio ok. 4,1 mln oraz ok. 3,7 mln internautów w marcu br.). Popularność pozostałych aplikacji jest znacznie niższa. Żaden z graczy e-commerce związanych ze sprzedażą elektroniki nie mieści się w pierwszej dwudziestce tego zestawienia, co oznacza mniej niż ok. 93,8 tys. użytkowników (aplikacje audytowane).

Z kolei wśród wszystkich domen w polskiej sieci numerem 1 jest google.com (26,7 mln internautów, co oznacza 93,3 proc. zasięgu). Kolejne to Facebook (blisko 23 mln, 80,3 proc.) i Youtube (21 mln, 73,3 proc.).