Ceny SSD spadną w III kw. br. nawet o 8 proc. wobec II kw. br. – przewiduje TrendForce. Firma wskazuje na nadpodaż na rynku NAND Flash. Jej zdaniem doprowadzi do tego spadek popytu na elektronikę użytkową, taką jak laptopy i mniejszym zapotrzebowaniem na pamięci chińskich marek smartfonów z powodu pandemii i rosnącej inflacji.

Oczekuje się, że ceny klienkich nośników SSD zmniejszą się o ok. 3-8 proc. w III kw. br. Powodem jest mniejszy niż w 2021 r. popyt na laptopy i chęć ograniczenia zapasów sprzętu przez marki PC.

„Zamiar redukcji zapasów jest oczywisty. Zamówienia w szczycie sezonu mogą spaść poniżej poziomu z ubiegłego roku” – twierdzi TrendForce.

Jednocześnie zauważa, że w miarę powrotu dostawców SSD do normalnej mocy produkcyjnej, podaż klienckich SSD nadal rośnie.

SSD dla przedsiębiorstw: wzrost sprzedaży i… konkurencja cenowa

W przypadku SSD dla przedsiębiorstw wzrost cen odnotowany w II kw. br. wyhamuje, nie przewiduje się jednak spadku w III kw. br. Wynika to z tego, że zamówienia na nośniki półprzewodnikowe do hiperskalowych centrów danych pozostają wysokie, a w porównaniu z innymi produktami zapasy dysków SSD klasy enterprise w ocenie analityków „są rozsądne”.

Co więcej, można oczekiwać, że globalne zakupy dysków SSD dla przedsiębiorstw wzrosną o 10 proc. kw/kw w III kw. 2022 r. Jednak zwiększona podaż nieuchronnie zaostrzy konkurencję cenową – przewiduje TrendForce.

Ze względu na szybko słabnący popyt na inne produkty końcowe, dyski SSD dla przedsiębiorstw są obecnie preferowaną kategorią sprzedaży dla wszystkich producentów – stwierdza raport.

Prognoza cen produktów NAND flash na II i III kw. 2022 r.