Microsoft traci w bitwie o szkoły
Sprzedaż komputerów przenośnych w edukacji zwiększyła się bardziej niż na całym rynku. Na popularności zyskują chromebooki, spada udział sprzętu z Windows.
Sprzedaż mobilnych PC w sektorze edukacji wzrosła na świecie o 11 proc., do 29,2 mln szt. – ustalił Futuresource Consulting. Wyłączając rynek amerykański poprawa wyniosła 13,7 proc. (15,5 mln szt.).
Z danych wynika, że szkoły kupują coraz więcej chromebooków. W USA to już większość laptopów sprzedawanych w sektorze edukacji. Silny trend wzrostowy widać także na innych dojrzałych rynkach, jak Kanada, Australia i Europa Północna. Z kolei w Azji kilka państwowych i regionalnych projektów oparto na Androidzie. W skali światowej laptopy z systemem Chrome OS osiągnęły już blisko jedną trzecią udziału (31,3 proc.) w sektorze edukacji w 2017 r., podczas udział sprzętu z Windows mimo wzrostu na całym rynku nieznacznie spadł, do 43,5 proc. Dane uwzględniają też iPady.
W miarę, jak rynek edukacyjny rozwija się, walka gigantów o szkoły wykracza daleko poza oferowanie urządzeń w odpowiednim przedziale cenowym. Producenci dodają do swoich komputerów również funkcje przydatne w edukacji, opcje integracji z rozwiązaniami innych firm.
W bitwie o szkoły Google wzbogaca chromebooki o aplikacje i rozwiązania przeznaczone dla edukacji, a także systemy ochrony danych dla zapewnienia zgodności z RODO. Microsoft zapowiedział aktualizacje oprogramowania i usług, opartych na systemie Windows.
Podobne aktualności
Microsoft zainwestuje 1,5 mld dol. w firmę AI
To może być przykład, jak amerykańskie firmy próbują odciągnąć inne kraje od chińskiej technologii.
Pilna dyrektywa w związku z naruszeniem poczty e-mail Microsoftu
Amerykańska agencja CISA potwierdza kradzież e-maili przez rosyjską gruoę i nakazuje podmiotom rządowym natychmiastowe działania.
240 zł/PC za aktualizację Windows 10
Microsoft podał cenę za wsparcie dla Windows 10 po 14 października 2025 r.