Uczestnicy spotkania będą mieli okazję poznać najnowsze strategie oraz kierunki współpracy z Microsoftem. 

– Worldwide Partner Conference to największe wydarzenie w roku, podczas którego spotykają się firmy partnerskie z całego świata. To nie tylko okazja do nagrodzenia najlepszych z nich, ale przede wszystkim to ważne spotkanie biznesowe i niepowtarzalna okazja do wymiany doświadczeń. Podczas tej konferencji Microsoft ogłasza swoją strategię na kolejny rok współpracy ze swoimi partnerami – podkreśla Ronald Binkofski, Dyrektor Generalny polskiego oddziału Microsoftu.

Tegoroczna edycja będzie skupiać się wokół następujących zagadnień:

– Big Data – współczesny biznes. Osiąganie sukcesu w biznesie przez proces decyzyjny oparty o systemy danych

– Cloud – współczesne centrum danych. Redukowanie kosztów, zwiększanie wydajności oraz produktywności

– Mobility – współczesny konsument. Dostarczanie bezpiecznych oraz specjalnie opracowanych rozwiązań

– Social – współczesny pracownik. Zwiększanie interakcji.

Uczestnicy konferencji będą mieli okazję zdobyć informacje o narzędziach wspierających biznes i innowacjach Microsoftu. Do wyboru są setki sesji i paneli dyskusyjnych. Dodatkowo najlepsi partnerzy podzielą się swoimi doświadczeniami. Wydarzenie jest także wyjątkową okazją do nawiązania kontaktów z firmami z całego świata i przedstawicielami producenta. W programie Microsoft Partner Network uczestniczy obecnie 16 tys. podmiotów z ponad 150 krajów. 

Wszyscy partnerzy Microsoftu do 5 kwietnia mogą skorzystać z promocyjnej ceny, umożliwiającej uczestnictwo w konferencji za 1795 dol. Potem cena wzrośnie o 200 dol.

Dodatkowe informacje można znaleźć na Fanpage’u Worldwide Partner Conference 2013.

 

Zdaniem integratora

Piotr Sulgostowski, prezes zarządu TTS Company:

 

1.  Jakie konkretnie korzyści przynosi uczestnictwo w WPC takim firmom, jak TTS? 

Dzięki WPC mogę z wyprzedzeniem poznać plany Microsoft na najbliższe miesiące i skutecznie przygotować się do nadchodzących zmian. Dodatkowo osobiście mogę porozmawiać z przedstawicielami Microsoft, podjąć próbę uzyskania odpowiedzi na nurtujące mnie pytania oraz przedstawić im mój własny punkt widzenia. Nie do przecenienia jest też fakt, że przez 5 dni mam możliwość przebywania w otoczeniu kilkunastu tysięcy osób, zajmujących się na co dzień tym samym co ja. Mogę nawiązywać z nimi relacje biznesowe, wymieniać doświadczenia, czy po prostu rozmawiać na różne interesujące nas tematy. 

  

2. Czy i dlaczego IAMCP rekomenduje obecność na tym wydarzeniu? 

IAMCP tworzą partnerzy Microsoft, którzy dobrze rozumieją, że współpracując ze sobą firmy mogą osiągnąć dużo więcej niż działając w pojedynkę. Ludzie ci stoją na stanowisku, że Microsoft i partnerzy muszą ze sobą rozmawiać i współpracować, bo tylko wtedy nasze wspólne rozwiązania mają szansę odnieść sukces na rynku. Biorąc powyższe pod uwagę trudno wyobrazić sobie lepsze miejsce do wymiany doświadczeń i poglądów niż WPC. W ostatnim roku w konferencji w Toronto uczestniczyło ponad 16 tysięcy osób ze 153 krajów, w tym ponad 11 tys. to byli partnerzy, a ponad 4 tys. pracownicy Microsoft. Zdaniem IAMCP WPC to najważniejsza impreza partnerska w roku i każdy kto poważnie myśli o robieniu biznesu z Microsoft powinien w niej uczestniczyć.

  

3.  Czy nie wystarczy zapoznać się z informacjami prasowymi, zamiast lecieć za ocean na kilka dni?

Zgodnie z zapowiedziami, w Houston ma odbyć się ponad 400 sesji podzielonych na 24 ścieżki biznesowe. Nawet będąc na konferencji nie jesteśmy w stanie uczestniczyć we wszystkich sesjach, a co dopiero mówić o zastąpieniu tego wszystkiego informacjami prasowymi. Oczywiście aktualnie możemy poprzez Internet korzystać z portalu www.digitalwpc.com i oglądać wybrane sesje w postaci materiału wideo, ale nadal nie mamy wtedy szansy porozmawiać z prezenterami, czy też na gorąco skomentować prezentowany materiał z innymi partnerami.  

 

4. Po co tam jechać, skoro w Polsce można wypytać o wszystko swoich „opiekunów” w Microsofcie?

Microsoft to olbrzymia organizacja i droga jaką informacje muszą przebyć, aby z Redmond dotrzeć do Warszawy jest naprawdę długa. Uczestnicząc w WPC mamy szansę uzyskać te wszystkie informacje dużo wcześniej i na dodatek u samego źródła. Na przykład w zeszłym roku w Toronto, w ramach IAMCP Executive Round Table miałem okazję wraz z kilkunastoma innymi członkami IAMCP uczestniczyć w godzinnym roboczym spotkaniu z Julie Bennani, piastującą w centrali Microsoft Corporation w Redmond stanowisko General Manager – Partner Programs. W trakcie tego spotkania mogłem zadawać dowolne pytania dotyczące aktualnego programu partnerskiego i potencjalnych kierunków jego rozwoju i niezwłocznie uzyskiwałem na nie wyczerpujące odpowiedzi. Moja „opiekunka” mimo szczerych chęci nie może mi tego z pewnością zastąpić.    

 

5. Jaki rodzaj informacji/spotkań/sesji jest najbardziej cenny?

Ja osobiście najbardziej cenię sesje główne tzw. „Keynote”, otwierające każdy kolejny dzień oraz różnego rodzaju warsztaty i dyskusje odbywające się w małych kilkunastoosobowych grupach. Sesje główne przedstawiają globalną strategię korporacji i wskazują główne kierunki rozwoju biznesu. Prowadzone są przez osoby na najwyższych stanowiskach i towarzyszy im imponująca oprawa multimedialna. Warsztaty i różnego rodzaju okrągłe stoły prowadzone w małych grupach są przeciwieństwem sesji głównych i pozwalają na wzajemną interakcję wszystkich uczestników tych spotkań, co czyni je wspaniałym punktem do wymiany poglądów i nawiązywania relacji zarówno z przedstawicielami Microsoft jak i innymi partnerami.  

  

6. A może najbardziej cenne są osobiste relacje, którym sprzyjają tego typu eventy? 

Osobiste relacje są dla mnie czymś, czego nic nie zastąpi. Uczestnicząc w jedenastu dorocznych konferencjach partnerów Microsoft poznałem setki naprawdę ciekawych osób. Z wieloma z nich nawiązałem relacje biznesowe, a z niektórymi się nawet zaprzyjaźniłem. Zabawne jest to, że wiele z tych osób to Polacy, ale w kraju nigdy nie miałem okazji się z nimi bliżej poznać. Zazwyczaj gdy wybieram się na konferencję mój pobyt w USA bądź Kanadzie składa się z tygodnia poświęconego biznesowi oraz tygodnia przeznaczonego na zwiedzanie. Zwiedzanie odbywa się zazwyczaj w towarzystwie innych partnerów.

Wspólne przygotowywanie się do podróży po ciekawych zakątkach Ameryki Północnej oraz wspólne podróżowanie buduje niezapomniane relacje, które później procentują w biznesie. Bez WPC i wspólnego podróżowania nie powstałby polski oddział IAMCP, a TTS Company nie znalazłaby się w strukturach grupy APN Promise. 

 

7. Czy obecność na WPC kiedykolwiek wpłynęła na zmiany w strategii działania TTS? 

 Dzięki WPC odkryłem, że ekosystem Microsoft to nie tylko produkty podstawowe i oferujący je partnerzy, ale również tysiące rozwiązań komplementarnych tworzonych przez firmy trzecie. Gdy to dostrzegłem postanowiłem poszerzyć naszą ofertę o tego typu rozwiązania i teraz po kilku latach, mamy ich w ofercie TTS Company setki. Dobrym przykładem takich komplementarnych rozwiązań są np. narzędzia ułatwiające migrację do Microsoft Exchange z systemów pocztowych firm konkurencyjnych. Rozwiązania te nie tylko stosujemy prowadząc projekty w ramach grupy APN Promise, ale też z powodzeniem sprzedajemy innym partnerom Microsoft w Polsce, tak aby i oni mogli je wykorzystywać przy własnych projektach.

 

8. Czym w praktyce zajmuje się IAMCP? 

 IAMCP powstała w 1994 roku i od początku jest silnym głosem reprezentującym partnerów w relacjach z Microsoft, legislatorami oraz mediami. Jeśli chodzi o relacje z Microsoft,  IAMCP zabiera głos w sprawach, które wydają się aktualnie najważniejsze dla partnerów, przedstawia opinie o wprowadzanych przez Microsoft rozwiązaniach i pomaga ocenić kierunki planowanych przez korporację  zmian. W przypadku współpracy z legislatorami IAMCP stara się śledzić wszelkie planowane zmiany prawne, mogące negatywnie wpłynąć na nasz wspólny biznes i lobbuje na rzecz takich zmian, które byłyby dla branży korzystne. Współpraca z mediami polega na dostarczaniu różnego rodzaju analiz dotyczących rynku IT oraz promowaniu współpracy między partnerami. IAMCP jest doskonałą platformą umożliwiającą współpracę biznesową między partnerami i to zarówno na szczeblu krajowym jak i międzynarodowym.

     

 9. Jakie konkretnie korzyści Wasza działalność (IAMCP) przynosi partnerom Microsoftu?

 Z działalności IAMCP korzystają zarówno ci partnerzy, którzy są członkami organizacji jak i wszyscy pozostali, choć o tym często nie wiedzą. 

Dobrym przykładem są prowadzone przez IAMCP EMEA działania edukacyjne prowadzone na rzecz polityków urzędujących w Brukseli. IAMCP EMEA na początku każdego roku organizuje dla wszystkich zainteresowanych członków organizacji European IAMCP Summit, w trakcie którego członkowie IAMCP poza innymi działaniami spotykają się z członkami Parlamentu Europejskiego i wskazują słabe, zdaniem IAMCP, punkty planowanych zmian legislacyjnych dotyczących rynku IT oraz proponują inne alternatywne rozwiązania prawne. Sam wielokrotnie spotykałem się z przedstawicielami Polski w Parlamencie Europejskim i przekonywałem ich do zapoznania się z opiniami prezentowanymi przez IAMCP.

 Jeśli chodzi o inne działania, to IAMCP oferuje swoim członkom dostęp do wielu dedykowanych szkoleń i opracowań dotyczących najlepszych praktyk biznesowych oraz pozwala na szeroką wymianę doświadczeń partnerów zarówno na szczeblu krajowym jak i międzynarodowym.

 Patrząc z naszej krajowej perspektywy, aktualnie staramy się zbudować pakiet specjalnych korzyści przysługujących polskim członkom IAMCP. Np. grupa APN Promise zaoferowała wszystkim polskim członkom IAMCP 20% rabat na książki wydawnictwa Microsoft Press oraz egzaminy Prometric.

 Lista potencjalnych korzyści jest otwarta i to członkowie poszczególnych oddziałów decydują jaki kształt przyjmują działania IAMCP w ich kraju. Jedno co jest pewne to to, że występując w jakiejkolwiek sprawie pojedynczo na pewno nie osiągnie się takiego efektu, jak występując wspólnie z innymi partnerami pod szyldem IAMCP.