Anthony O ‘Mara, wiceprezes Malwarebytes ds. sprzedaży w EMEA w rozmowie z brytyjskim CRN stwierdził, że wsparci prezentacją na żywo partnerzy firmy są skazani na sukces. – „Partnerzy, którzy zaprezentują klientom działanie antywirusa w 70-80 proc. przypadków mogą liczyć na udaną sprzedaż.” Amerykański producent informuje, że od czasu założenia pierwszego europejskiego biura w irlandzkim Cork, nawiązał współpracę z 700 partnerami w regionie EMEA.

Malwarebytes założył Marcin Kleczyński, który w 2004 roku, mając 14 lat, napisał pierwszą wersję programu antywirusowego. Cztery lata później założył firmę, której główna siedziba mieści się w San Jose w Kalifornii. Dziś Kleczyński zarządza 250-osobową załogą w 14 krajach. Ostatnio kapitał Malwarebytes powiększył się w wyniku emisji akcji o 50 mln USD.

Producent oprogramowania antywirusowego zdobył pozycję na rynku konsumenckim, ale od pewnego czasu zwiększa aktywność w obszarze biznesowym. Firma podaje, że obecnie ma na całym świecie 50 tys. klientów biznesowych i z pomocą partnerów chce tę liczbę zwiększyć.  – „W 2014 r. jedna trzecia naszej sprzedaży pochodziła z kanału partnerskiego. W 2015 r. dotyczyło to już niemal połowy naszych obrotów” – twierdzi Marcin Kleczyński.