W I kw. 2018 r. sprzedaż przenośnych komputerów i tabletów w sektorze edukacji zwiększyła się na świecie o 4 proc., do 5,8 mln szt. – według Futuresource Consulting. Silny trend wzrostowy widać w Europie, gdzie odnotowano ponad 14-procentowy plus, głównie dzięki zakupom w krajach Beneluksu, Francji, Włoszech i Hiszpanii. Dane obejmują szkoły podstawowe i średnie oraz dostawy notebooków, netbooków, tabletów i chromebooków.

Analitycy przewidują zaostrzenie konkurencji między największymi dostawcami systemów operacyjnych. Ich zdaniem oznacza to zarówno wyzwania, jak i możliwości dla dostawców IT dla edukacji.

W I kw. br. największy udział w sprzedaży miał sprzęt z Windows (44 proc.), ale na najbardziej zaawansowanych rynkach, jak USA i północna Europa rośnie zainteresowanie chromebookami. W sumie udział Chrome OS wynosił globalnie 29 proc. w minionym kwartale. Swój kawałek tortu stara się również powiększyć Apple, wprowadzając nowe modele iPadów przeznaczone na rynek edukacyjny. Analitycy przewidują, że zapotrzebowanie na tablety w szkołach będzie rosło, biorąc pod uwagę fakt, że wiele jednostek edukacji używa tych urządzeń do specyficznych zastosowań, np. artystycznych, jako uzupełnienie notebooków i chromebooków, używanych do aplikacji tekstowych oraz do zadań wymagających większej mocy obliczeniowej.