Ministerstwo Finansów zapowiedziało, że zmieni się struktura i funkcjonowanie KIP. Obiecuje, że dzięki temu zapewni optymalne wsparcie podatników. Jednym z głównych założeń projektowanych zmian jest skrócenie terminu wydawania interpretacji indywidualnych do 2 miesięcy. Ale w tym celu będą potrzebne kolejne urzędnicze etaty – wynika z zatwierdzonej 29 grudnia przed podsekretarza stanu Jacka Kapicę „Koncepcji rozwoju Krajowej Informacji Podatkowej’. Według niej potrzeba dodatkowych 175 etatów wzmacniających kadrę KIP. Tę pulę resort chce zagospodarować z etatów uzyskanych w wyniku konsolidacji usług w administracji podatkowej.

Kolejnym celem zmian jest stworzenie z KIP głównego, ogólnokrajowego punktu informacji podatkowej, gdzie będzie można uzyskać kompletną informację na temat podatków (zarówno w odpowiedziach, jak i interpretacjach), która będzie stosowana przez wszystkie jednostki administracji podatkowej. Informacja zostanie ujednolicona dla podatników i urzędów skarbowych, co – jak obiecuje resort – da podatnikom pewność, jak dane przepisy zastosuje fiskus. Ministerstwo zakłada, że dzięki temu podatnicy będą robili mniej błędów, skutkujących uszczupleniami lub opóźnieniami wpłat.
 
Do nowej struktury zostanie włączony Portal Podatkowy, uzupełniając e-mail, infolinię, Bazę Wiedzy Administracji Podatkowej i interpretacje przepisów.