Comarch osiągnął w tym roku wyraźny wzrost przychodów ze sprzedaży na rynku krajowym, podczas gdy sprzedaż zagraniczna zanurkowała w dwucyfowej skali.

Po 3 kwartałach 2023 r. wzrost przychodów ze sprzedaży krajowej wyniósł 8,7 proc. r/r. Mocno zwiększyły zakupy MŚP w kraju (głównie nabywając systemy ERP), zapewniając krakowskiej firmie największą część obrotów w polskim segmencie (233 mln zł). Wzrosła też sprzedaż do firm z branży finansowej, mniej zamawiał jednak sektor publiczny. W efekcie sprzedaż krajowa stanowiła w okresie trzech kwartałów 2023 blisko 44 proc. całkowitych przychodów grupy.

Nastąpił natomiast spadek przychodów ze sprzedaży zagranicznej o 10,4 proc., który był głównie
efektem spadku sprzedaży do klientów z sektora telekomunikacyjnego i MŚP w regionie DACH.

W III kw. 2023 r. wzrost przychodów w kraju okazał się jeszcze bardziej dynamiczny (+13,7 proc. r/r) – również głównie dzięki MŚP, a dołek za granicą jeszcze głębszy (-13,9 proc.).

77 mln zł zysku w Polsce
Wynik netto Comarchu w polskim segmencie po 3 kwartałach 2023 r. (77,1 mln zł) urósł blisko 3-krotnie wobec 3 kwartałów 2022 r. (26,6 mln zł). Co istotne, dzięki profitom w kraju cała grupa wyszła na plus. Globalnie zysk Comarchu, działającego w ok. 60 krajach, wyniósł dla akcjonariuszy po 3 kwartałach 2023 r. 82,2 mln zł przy blisko 1,3 mld zł przychodów.