Zgodnie z danymi firmy, w Komputroniku najszybciej rośnie sprzedaż usług oraz wpływy z przetargów publicznych. Przede wszystkim z usługami spółka wiąże plany rozwoju na 2011 rok.

– Zamierzamy powiększyć ofertę usług w naszych salonach – zapowiedział Wojciech Buczkowski, prezes Komputronika – Duży nacisk kładziemy także na rozwój e-commerce, w tym roku spodziewamy się 2-milionowego zamówienia w sklepie internetowym. Podobnie jak w roku 2010, będziemy kontynuować działania zmierzające do obniżania kosztów.

W 2010 r. sprzedaż usług pozafinansowych w Komputroniku zwiększyła się blisko o 250 proc. – zapewniła spółka. Obecnie w ofercie jest kilkanaście usług, związanych m.in. z mobilnym Internetem, ochroną danych, naprawami, konfiguracją sprzętu i oprogramowania oraz z finansowaniem zakupów.
Jeśli chodzi o sprzedaż w Internecie, to wpływy mają zwiększyć się m.in. dzięki szybkiemu wprowadzaniu do oferty nowości i poszerzaniu kanałów zbytu w ramach nowych projektów (np. na początku br. Komputronik uruchomił e-sklep na portalu magazynu Chip). Do poprawy wyników ma przyczynić się także większy asortyment produktów – obecnie w Komputroniku jest ich ponad 35 tys. Najszybciej rośnie liczba smartphonów, tabletów i komputerów przenośnych oraz urządzeń RTV i AGD. 

Zgodnie z wcześniejszymi informacjami, spółka zapowiada dalsze zmiany w sieci salonów, tj. przeniesienie sklepów do nowych, lepszych lokalizacji. W 2011 r. planowane jest otwarcie około 10 nowych punktów sprzedaży franczyzowej. Zakończono integrację dawnych sklepów Karenu z siecią Komputronika. Spółka zapewniła, że dzięki temu sklepy znacząco zwiększyły przychody.

Na początku br. Komputronik informował o wzroście przychodów w stosunku do analogicznego okresu ub. roku – w styczniu o 27,6 proc. (do kwoty 65,8 mln zł), a w lutym o 28 proc. (68,6 mln zł).
Pełne wyniki I kw. 2011 r. i całego roku fiskalnego Komputronika (zakończył się 31 marca) będą znane w czerwcu.