Jeżeli wybrane produkty u innych handlowców są tańsze, system sugeruje wprowadzenie ewentualnych obniżek. Jeśli zaś konkurenci są drożsi, Sezam radzi podniesienie cen, aby zwiększyć marżę. Program upraszcza również zarządzanie katalogiem produktów. Kontroluje ruch towarów i pilnuje utrzymania optymalnych stanów magazynowych. Ponadto pomaga przygotować zapytania ofertowe i automatycznie wysyła je do dostawców. Następnie zbiera oferty i prezentuje kupcowi najkorzystniejszą. System współpracuje m.in. z programem NET Corner do tworzenia rozbudowanych e-sklepów.

 

– System stworzyliśmy na własne potrzeby, a następnie opracowaliśmy wersję komercyjną – mówi Marek Muszak, kierownik Departamentu Produkcji Oprogramowania w Komputroniku. – Sezam pozyskuje i synchronizuje dane z dowolnych systemów zewnętrznych, np. programów do zarządzania przedsiębiorstwem, e-sklepów, systemów dostawców, a nawet z internetowych serwisów konkurencji.

 

Jak wyjaśnił Marek Muszak, cena programu zależy od indywidualnych wymagań klienta. Sezam składa się z kilku modułów, które można wybrać. Ceny wdrożeń zaczynają się od ok. 30 tys. zł netto.