Jak LG chce zwiększyć sprzedaż
LG zamierza powstrzymać tegoroczne spadki obrotów. Będzie inwestować w marketing telewizorów OLED, chce 5-krotnie zwiększyć ich sprzedaż. Zapowiada promocje monitorów premium. Pojawią się nowe produkty dla biznesu.
Według wiceprezesa LG firma ma sprzedawać co najmniej jeden telewizor OLED na minutę (czyli ponad 43 tys. szt. miesięcznie) i utrzymać pozycję światowego lidera tego rynku. W 5-krotnym zwiększeniu zbytu w porównaniu z I poł. br. (nie podano, ile OLED-ów wówczas kupili klienci) mają pomóc intensywne kampanie marketingowe. Zaplanowano prezentacje produktów i ekspozycje telewizorów OLED w głównych portach lotniczych. Producent zakłada, że te działania wesprą pozytywne wyniki testów przeprowadzanych przez organizacje konsumenckie oraz recenzje mediów. Firma liczy także na to, że sprzedaż pójdzie w górę dzięki działaniom innych producentów, co zaowocuje szybszym upowszechnianiem się technologii OLED.
Koreański koncern chce ponadto umocnić się na dominującej pozycji na rynku telewizorów smart i zwiększyć rentowność w segmencie urządzeń audio i wideo. Będzie poszerzać możliwości platformy webOS, udostępniając w telewizorach smart treści oferowane przez partnerów, takich jak Netflix i YouTube, filmy od lokalnych usługodawców, a także więcej nowych aplikacji.
LG informuje, że dąży do zwiększenia rentowności działów oferujących monitory, profesjonalne wyświetlacze oraz sprzęt audio i wideo. Zapowiedziano nowe panele do Digital Signage z ramką o grubości 2 mm (co ułatwia zestawienie ściany wideo). Producent zamierza również intensywnie promować swoje monitory z górnej półki, takie jak modele w formacie 21:9 oraz o rozdzielczości 4K, z płaskim lub zakrzywionym ekranem.
W 2014 r. LG zwiększyło zysk netto o 125 proc. w odniesieniu do 2013 r., do 475 mln dol., przy przychodach większych o 4 proc. (55,9 mld dol.).
Ten rok, tak jak dla wielu innych korporacji, jest jednak trudny dla LG. W II kw. br. zysk netto firmy stopniał o 45 proc. rok do roku i wyniósł 206,4 mln dol., a przychody zmniejszyły się o 7,6 proc., do 12,7 mld dol. Spadki producent wyjaśnia sytuacją na rynku.
Podobne aktualności
LG – niezawodne monitory interaktywne w ofercie Incom Group
Incom Group jest największym dostawcą monitorów interaktywnych wśród dystrybutorów IT. Firma stawia na uznane marki i dywersyfikację oferty, tak by odpowiedzieć na różne potrzeby swoich Partnerów. Do obecnych w aktualnym portfolio producentów „interaktywów”, takich jak: Promethean, Hikvision i ViewSonic dystrybutor dołącza właśnie kolejnego dużego gracza – LG.