Przyszłością rynku dystrybucji są: mobilność, e-commerce i chmura – wynika z opinii CEO Ingram Micro, Alaina Monie. W te obszary firma chce inwestować. Prezes przyznał, że korporacja omal nie zaprzepaściła szansy na rozwój, której nie ma w tradycyjnym broadlinie z wciąż topniejącymi marżami. Czyli od tego modelu trzeba odchodzić. 

Największy światowy dystrybutor koncentruje się obecnie na rozwoju w biznesie chmurowym, chce być jego liderem jako „Master CSP” (Cloud Service Provider). Koncern kupił już 3 firmy specjalizujące się w tym rynku. Najnowszym nabytkiem jest platforma usług Odin, nabyta w ubiegłym tygodniu od rosyjskiej firmy Parallels. Odin oferuje konsolę do zarządzania usługami chmurowymi, z której korzysta już według Ingrama m.in. 4 tys. firm hostingowych i ok. 300 telekomunikacyjnych. Taka funkcjonalność zwiększa bazę klientów o tego typu przedsiębiorstwa (co wcześniej nie udawało się broadlinerowi). Rosną także możliwości rozwoju biznesu chmurowego Ingrama, umożliwiając integrację usług z pomocą jednego narzędzia. W tym roku firma uruchomiła chmurową platformę sprzedażową. Odin umożliwia partnerom sprzedaż rozwiązań klientom poprzez sieć resellerów, integratorów, sprzedawców z branży telco, firmy hostingowe, dostawców usług współpracujących z Ingram Micro.

Wraz z Odinem Ingram przejął 500-osobowy zespół fachowców, w tym deweloperów i inżynierów. Taka ekipa pozwala na dalszy rozwój oprogramowania wykorzystywanego w usługach cloud.

“Możemy nie tylko stale poszerzać i rozwijać ofertę chmurową, lecz także w decydujący sposób kształtować rynek cloud computingu” – twierdzi szef niemieckiego oddziału Ingram Micro, Ernesto Schmutter.

W jego ocenie partnerzy będą musieli dostosować swój biznes do chmury, nie ma od tego ucieczki. „Dlatego wszyscy rynkowi gracze powinni inwestować w bezpieczne systemy i zautomatyzowane procesy. To jest klucz do sukcesu.” – twierdzi Schmutter.