Gamingowe PC są warte dwa razy więcej niż konsole
Po premierze nowych konsol znacznie zwiększy się wartość tego rynku, ale nadal daleko mu do komputerów dla graczy.
Wartość sprzedaży gamingowych PC wzrośnie, ale w 2022 r. – według prognozy.
Nowe generacje konsol, jakie wejdą na rynek w tym roku, spowodują skok sprzedaży o prawie 40 proc. w 2021 r. – w ujęciu wartościowym – prognozuje Jon Peddie Research. Obroty dostawców wzrosną niemal o 5 mld dol., do 17,3 mld dol. Potem rynek utrzyma znacznie wyższy poziom niż w br., czy nawet w 2018 r. – wynika z przewidywań.
Pandemia sprzyja zakupom sprzętu gamingowego. Tym niemniej przychody ze sprzedaży komputerów dla graczy zwiększą się dopiero w 2022 r. – uważa Jon Peddie Research. W 2021 r. wartość rynku będzie nieco niższa (35,64 mld dol.) niż w 2020 r. (35,91 mld dol.). W 2022 r. ma osiągnąć natomiast 37 mld dol. W sumie ten segment generuje więc dwa razy większe przychody niż konsole.
Popyt na sprzęt gamingowy generuje nie tylko zmiana zachowań konsumentów w okresie lockdownu, ale też innowacje, takie jak nowe karty graficzne pozwalające na korzystanie z ray-tracing i nowe procesory.
Jak zauważono, nadal znaczącym czynnikiem wzrostu sprzedaży nie jest VR i AR, mimo niektórych optymistycznych prognoz. Rozwój tego sektora zależy od tworzenia kontentu na VR/AR.
Sprzedaż większa o 7 mld dol.
Cały rynek sprzętu do grafiki komputerowej w ciągu 5 lat (2018 – 2023) zwiększy wartość o 7 mld dol., do 137 mld dol. – według prognozy. Średni wzrost co roku wyniesie wprawdzie tylko 1,2 proc., ale mowa o dużych kwotach.
Dane obejmują monitory do zastosowań graficznych, stacje robocze, konsole dla graczy, gamingowe PC oraz urządzenia mobilne. Sprzęt mobilny będzie miał największy udział w rynku (ponad 50 proc. wartościowo).
Kolejne miliardy za robocze stacje graficzne
Warto zwrócić uwagę, że całkiem sporym i rosnącym rynkiem są graficzne stacje robocze. Wartość sprzedaży w tym segmencie ma zwiększyć się z ponad 13 mld dol. w 2020 r. do blisko 16,5 mld dol. w 2023 r.
Z kolei rynek oprogramowania związanego z grafiką wzrośnie z 14 mld dol. w 2018 r. do 17 mld dol. w 2023 r.
Światowy rynek sprzętu do grafiki. Dotychczasowa sprzedaż i prognoza do 2023 r.
Rodzaj sprzętu | 2018 | 2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 |
Monitory używane do grafiki | 1 | 1 | 1,08 | 1,18 | 1,27 | 1,32 |
Stacje robocze | 11,48 | 12,37 | 13,08 | 14,50 | 15,90 | 17,16 |
Konsole dla graczy | 14,81 | 12,06 | 12,47 | 17,29 | 17,25 | 16,45 |
Komputery dla graczy | 35,48 | 34,57 | 35,91 | 35,64 | 37 | 36,95 |
Urządzenia mobilne | 68,63 | 75,35 | 70,73 | 65,7 | 66,7 | 65,37 |
W sumie | 130,41 | 135,36 | 133,27 | 134,31 | 138,12 | 137,25 |
Podobne aktualności
Ceny monitorów do gier będą spadać, a PC rosnąć
Sprzedaż wyświetlaczy i komputerów dla graczy pójdzie w górę w 2024 roku.
Polski producent gier zwolni 10 proc. załogi
"Podjęto trudną decyzję", "aby zachować siłę i stabilność biznesową" - uzasadnia prezes.