E-handel: klienci pod dobrą opieką
NIK skontrolował organizacje zajmujące się handlem internetowym. Doszedł do wniosku, że klienci są dobrze chronieni, brak jednak odpowiedniego programu potwierdzającego rzetelność resellerów.

Zdaniem NIK-u interesy konsumentów dobrze chronią organy administracji (UOKiK, rzecznicy praw konsumentów) i organizacje pozarządowe. Klienci mają np. zapewniony dostęp do informacji w sprawach konsumenckich i darmową pomoc prawną. Ich skargi i zawiadomienia załatwiane są w większości przypadków szybko i profesjonalnie – ustaliła izba. Ten obraz nie jest idealny – NIK stwierdził, że internetowa baza skarg konsumenckich nie działa jak należy. Zaleca usprawnienie mechanizmu klasyfikacji zgłaszanych skarg.
W raporcie z kontroli NIK zauważa także, że na naszym rynku brak dobrego rozwiązania wspieranego przez UOKiK, które potwierdza solidność sklepów internetowych. Interesującym przykładem według NIK jest program Euro-Label, który w Polsce prowadzi Instytut Logistyki i Magazynowania. Certyfikaty kosztują 1900 zł lub 3500 zł w zależności od przychodów sklepu.
Podobne aktualności
Klienci tracą cierpliwość do e-sklepów
Ponad jedna piąta kupujących nigdy nie wraca do sklepu, na którym się zawiedzie.
Klienci kręcą nosem na e-handel
Większość klientów kupuje elektronikę w internecie, ale sprzedaż online nie spełnia ich istotnych oczekiwań. Można je natomiast zaspokoić w tradycyjnym modelu handlu - wynika z badania.
Szokujący raport. Dane w urzędach nie są bezpieczne
Prawie 70 proc. urzędów nie potrafi zapewnić bezpieczeństwa przetwarzania informacji. Co więcej, wiele z nich o to nie dba – według NIK.