„Rzucamy rękawicę Allegro, Amazonowi, Shopee” – zapowiada Marcin Bojarski, Business Unit Director wszystko.pl w Comarchu.

Comarch oficjalnie ruszył ze swoją nową platformą zakupową wszystko.pl, zapowiedzianą w połowie 2021 r. Od 10 sierpnia przedsiębiorcy mogą zakładać konto sprzedawcy w serwisie i rozpocząć dodawanie produktów. Z informacji krakowskiej firmy wynika, że do serwisu dołączyli już duzi retailerzy, jak Neonet, są też takie marki jak NTT System i Action. Konsumenci prawdopodobnie będą mogli robić zakupy na wszystko.pl od grudnia br. Sprzedawcami mogą być tylko podmioty z działalnością gospodarczą zarejestrowaną w Polsce, po przejściu procesu weryfikacji.  

Platforma sprzedażowa Comarchu działa od ponad 10 lat, ale dotychczas mogli z niej korzystać wyłącznie użytkownicy systemów ERP. W nowym serwisie zniesiono to ograniczenie. Aby przyciągnąć przedsiębiorców, Comarch obiecuje m.in. 0 proc. prowizji od sprzedaży i brak opłat za wystawianie produktów i utrzymanie konta.

Według zapowiedzi z czerwca 2021 r., gdy ogłoszono plany dotyczące wszystko.pl, Comarch zakładał inwestycje rzędu kilkudziesięciu mln złotych w ten nowy biznes.

Jak podaje Comarch, obecnie ok. 100 tys. firm handlowych korzysta z jego systemów ERP, co stanowi sporą bazę potencjalnych sprzedających.

Jak wynika z danych PMR, sprzedaż internetowa miała w 2021 r. już 45 proc. udziału w rynku elektroniki w Polsce, a w 2027 r. ten odsetek wzrośnie do 51 proc.

Gra idzie o duże pieniądze. W 2020 r. rynek RTV, AGD i elektroniki użytkowej byl warty ponad 36 mld zł – wg PMR.