Distree: nowe oblicze retailu
W Monte Carlo rozpoczęło się Distree - coroczne spotkanie producentów, dystrybutorów oraz retailerów z regionu EMEA. W tym roku organizatorzy koncentrują się wokół dwóch tematów: przyszłości rynku urządzeń do noszenia na ciele (wearable technology) oraz trendu retail-to-business (R2B).
Tradycyjne sieci handlowe w branży IT nie mają łatwo ze względu na presję cenową i konkurencyjną ze strony sprzedawców internetowych. Oczywiście retailerzy również sprzedają w sieci, ale jest to wyjątkowo mało rentowny model działania. Dlatego szefowie dużych sieci szukają sposobu na zwiększenie zyskowności i coraz częściej zerkają w stronę klientów biznesowych z segmentu SOHO oraz MSP. W ciągu najbliższych trzech dni uczestnicy Distree – analitycy, producenci i retailerzy – będą dyskutować o plusach i minusach R2B, a także barierach i szansach, jakie wiążą się z tym trendem.
Ważną częścią wydarzenia będą również panele dyskusyjne i prezentacje poświęcone urządzeniom do noszenia. Uczestnicy Distree będą zastanawiać się, czy i kiedy warto wejść w ten segment, jakie produkty mają największą przyszłość i jakich kompetencji wymaga wprowadzenie ich do oferty.
Istotnym elementem Distree są stoiska producentów sprzętu. Dominują, jak w poprzednich latach, urządzenia przenośne i gadżety z nimi związane. Wśród polskich dostawców po raz pierwszy swoje produkty prezentuje Colorovo (m.in. tablet 3D oraz najnowszą hybrydę z systemem Windows).
Debiutantem na Distree są także NTT System oraz Kiano (obie marki koncentrują się na tabletach). Nie zabrakło Modecomu, który po raz kolejny jest głównym sponsorem targów. Swoje stoisko po raz kolejny ma także GoClever, jak również Yarvik. Po kilku latach nieobecności na Distree wrócił Wilk Elektronik ze swoimi GoodRam’ami oraz jako dystrybutor pamięci flash Toshiby.
W kolejnych dniach będziemy na bieżąco relacjonować przebieg Distree EMEA (CRN Polska jest patronem medialnym wydarzenia).
Podobne aktualności
Microsoft Inspire 2023 – pod znakiem AI
Swoją konferencją Microsoft chce zapewnić partnerów, że są niezbędni we wprowadzaniu sztucznej inteligencji na rynek i pozyskiwaniu większej liczby klientów Azure. Pomocą w tym ma być Microsoft AI Cloud Partner Program.
ABC Data dystrybutorem roku
Na Distree EMEA polska firma została wybrana dystrybutorem roku w regionie Europy Środkowej i Wschodniej.
Distree EMEA 2018: targowisko (p)różności
Monako - to tutaj co roku producenci elektroniki użytkowej z całego świata szukają dystrybutorów i retailerów, którzy potrzebują nowych, ciekawych, nietypowych produktów. Ewentualnie jak najbardziej typowych, ale w lepszych cenach niż sprowadza je z zagranicy konkurencja.