Tradycyjne sieci handlowe w branży IT nie mają łatwo ze względu na presję cenową i konkurencyjną ze strony sprzedawców internetowych. Oczywiście retailerzy również sprzedają w sieci, ale jest to wyjątkowo mało rentowny model działania. Dlatego szefowie dużych sieci szukają sposobu na zwiększenie zyskowności i coraz częściej zerkają w stronę klientów biznesowych z segmentu SOHO oraz MSP. W ciągu najbliższych trzech dni uczestnicy Distree – analitycy, producenci i retailerzy – będą dyskutować o plusach i minusach R2B, a także barierach i szansach, jakie wiążą się z tym trendem. 
  
Ważną częścią wydarzenia będą również panele dyskusyjne i prezentacje poświęcone urządzeniom do noszenia. Uczestnicy Distree będą zastanawiać się, czy i kiedy warto wejść w ten segment, jakie produkty mają największą przyszłość i jakich kompetencji wymaga wprowadzenie ich do oferty.

Istotnym elementem Distree są stoiska producentów sprzętu. Dominują, jak w poprzednich latach, urządzenia przenośne i gadżety z nimi związane. Wśród polskich dostawców po raz pierwszy swoje produkty prezentuje Colorovo (m.in. tablet 3D oraz najnowszą hybrydę z systemem Windows).

Debiutantem na Distree są także NTT System oraz Kiano (obie marki koncentrują się na tabletach). Nie zabrakło Modecomu, który po raz kolejny jest głównym sponsorem targów. Swoje stoisko po raz kolejny ma także GoClever, jak również Yarvik. Po kilku latach nieobecności na Distree wrócił Wilk Elektronik ze swoimi GoodRam’ami oraz jako dystrybutor pamięci flash Toshiby.
      
W kolejnych dniach będziemy na bieżąco relacjonować przebieg Distree EMEA (CRN Polska jest patronem medialnym wydarzenia).