Comarch: rośnie popyt na ERP
Po czterech kwartałach 2014 roku sprzedaż Comarchu w segmencie ERP zwiększyła się o 21 proc. i wyniosła 133,7 mln zł. W br. firma zakłada co najmniej 10-procentowy wzrost.
Wzrost w tej skali jest jednym z największych od 10 lat. Największy skok sprzedaży odnotowały najmłodsze produkty Comarch ERP: Altum (+85 proc.), Mobile (+33 proc.) oraz rozwiązania oferowane w modelu chmury obliczeniowej (+64 proc.), w tym iFaktury24 (103 proc.).
Zdaniem firmy dobry wynik był możliwy dzięki rozwojowi ERP w najważniejszych obszarach, jak Business Intelligence, zarządzanie procesami biznesowymi, produkcja, handel detaliczny. Do tego doszły aplikacje zintegrowane z tymi systemami.
Do poprawy bilansu Comarchu walnie przyczynił się 37-procentowy wzrost sprzedaży we Francji, gdzie oferowany jest Altum (według spółki to jedyny polski system ERP, sprzedawany i wdrażany za granicą).
– Rok 2015 będzie kontynuacją trendów chmury, mobilności, Big Data. Rozwijać się będzie Internet rzeczy – prognozuje Zbigniew Rymarczyk, wiceprezes Comarchu, dyrektor sektora ERP. Dodaje, że oferta chmurowa firmy w Polsce, we Francji i w Niemczech zostanie rozbudowana o nowe produkty dla małych i średnich firm: BI Cloud oraz zapowiadaną wcześniej usługę Wszystko opartą o Comarch beacon i aplikacje mobilne. Dodatkowo we Francji i Niemczech rozpocznie się sprzedaż kolejnego produktu oferowanego dotąd tylko w Polsce – iFaktury24.
Menedżer zakłada dalszy dynamiczny wzrost sprzedaży Comarch ERP w 2015 r. – co najmniej o 10 proc.
Podobne aktualności
Darmowa konferencja dla branży IT Letnie Premiery 2024
Zostań Partnerem Comarch i zarabiaj na wdrażaniu nowoczesnych systemów Comarch ERP.
Comarch 7-krotnie poprawił zysk w Polsce, za granicą spadki
Krakowska grupa osiągnęła lepsze wyniki w kraju w 2023 r., jednak globalny bilans zawiódł oczekiwania.