Wzrost w tej skali jest jednym z największych od 10 lat. Największy skok sprzedaży odnotowały najmłodsze produkty Comarch ERP: Altum (+85 proc.), Mobile (+33 proc.) oraz rozwiązania oferowane w modelu chmury obliczeniowej (+64 proc.), w tym iFaktury24 (103 proc.).  

Zdaniem firmy dobry wynik był możliwy dzięki rozwojowi ERP w najważniejszych obszarach, jak Business Intelligence, zarządzanie procesami biznesowymi, produkcja, handel detaliczny. Do tego doszły aplikacje zintegrowane z tymi systemami. 

Do poprawy bilansu Comarchu walnie przyczynił się 37-procentowy wzrost sprzedaży we Francji, gdzie oferowany jest Altum (według spółki to jedyny polski system ERP, sprzedawany i wdrażany za granicą). 

– Rok 2015 będzie kontynuacją trendów chmury,  mobilności, Big Data. Rozwijać się będzie Internet rzeczy – prognozuje Zbigniew Rymarczyk, wiceprezes Comarchu, dyrektor sektora ERP. Dodaje, że oferta chmurowa firmy w Polsce, we Francji i w Niemczech zostanie rozbudowana o nowe produkty dla małych i średnich firm: BI Cloud oraz zapowiadaną wcześniej usługę Wszystko opartą o Comarch beacon i aplikacje mobilne. Dodatkowo we Francji i Niemczech rozpocznie się sprzedaż kolejnego produktu oferowanego dotąd tylko w Polsce – iFaktury24.

Menedżer zakłada dalszy dynamiczny wzrost sprzedaży Comarch ERP w 2015 r. – co najmniej o 10 proc.