W tym roku sprzedaż generowana poprzez partnerów Cisco wzrosła o 63 proc. wobec ub.r. – poinformował Oliver Tuszik, szef globalnego kanału sprzedaży, według channelobserver.de. Obecnie Cisco ma na świecie ponad 60 tys. partnerów.

„Dystrybucja jest naszym największym motorem wzrostu” – podkreśla dyrektor.

Partnerzy według dyrektora odpowiadają już za blisko 90 proc. zamówień w firmie.

„Mamy większy udział sprzedaży partnerskiej niż kiedykolwiek” – zapewnia Oliver Tuszik CRN USA. Nawiasem mówiąc do 2013 r., gdy przeszedł do Cisco, w Niemczech był szefem dużego integratora Computacenter.

Zaznacza również, że partnerzy mieli znaczący udział we wzroście software’owego biznesu Cisco. Koncern od kilku lat kontynuuje rozwój biznesu oprogramowania i usług, stawiając na model subskrypcyjny.

„Staliśmy się szóstym największym na świecie dostawcą oprogramowania” – twierdzi Oliver Tuszik.

Ponad 80 proc. przychodów z software’u to subskrypcje

W IV kw. finansowym, zakończonym w lipcu br., subskrypcje odpowiadały już za 81 proc. całkowitych przychodów Cisco z oprogramowania. W sumie software przyniósł w IV kw. ok. 4 mld dol. obrotów, o 6 proc. więcej r/r (na subskrypcjach +9 proc.).

Oznacza to, że na oprogramowaniu Cisco osiąga ponad 30 proc. całkowitej sprzedaży i udział ten rośnie. Subskrypcje są w drodze, by mieć połowę udziałów w przychodach koncernu w 2025 r.