Do końca br. udział w obrotach Asbis Polska marki własnej Prestigio powinien spaść do 30 proc., czyli 70 proc. przychodów będą generować inne produkty z oferty dystrybutora – zapowiedział szef polskiego oddziału Asbisu, Daniel Kordel. Obecnie te proporcje wynoszą w przybliżeniu 50:50, a jeszcze pół rok temu Prestigio generowało ponad 90 proc. sprzedaży w polskim Asbisie.

Zwiększanie udziału dystrybucji w obrotach jest częścią globalnej strategii międzynarodowego dystrybutora. Jak zaznaczył prezes polskiego oddziału, zmiany oznaczają przede wszystkim rozwój portfolio i wzrost sprzedaży produktów dystrybucyjnych, co przekłada się na większe niż w poprzednich okresach obroty całej spółki. W styczniu br. Asbis Polska był numerem 2 w całej grupie pod względem wzrostu wielkości przychodów, tym niemniej obecna strategia polega przede wszystkim na koncentracji na marżach, a nie robieniu obrotu za wszelką cenę. Grupa nie podała bliższych danych na temat wyników sprzedaży w Polsce.