aQuantive kamieniem u szyi Microsoftu
Koncern z Redmond musiał spisać na straty swoją spółkę zależną aQuantive, która miała mu pomóc w walce z Google’em o rynek reklam w Internecie. Odpis w niebagatelnej kwocie 6,2 mld dol. wyzeruje prawdopodobnie cały kwartalny zysk Microsoftu.
Odpis księgowy został dokonany w wyniku spadku wartości aQuantive (nazywanej obecnie Microsoft Advertising). Koncern zakupił spółkę w 2007 r. za 6,3 mld dol. i było to najdroższe wówczas przejęcie w historii koncernu (później przebił je zakup Skype’a). Nowa dywizja nie zdołała jednak nawiązać równorzędnej walki z Google’em o klientów na rynku reklamy internetowej. Decyzja Microsoftu potwierdza porażkę tej strategii, ale takiego wyniku spodziewano się już wcześniej i informacja o konieczności wyczyszczenia bilansu nie jest zaskoczeniem dla inwestorów. Mimo że w grę wchodzi niebagatelna kwota, kurs Microsoftu na nowojorskiej giełdzie pozostał stabilny.
Podobne aktualności
Microsoft zainwestuje 1,5 mld dol. w firmę AI
To może być przykład, jak amerykańskie firmy próbują odciągnąć inne kraje od chińskiej technologii.
Pilna dyrektywa w związku z naruszeniem poczty e-mail Microsoftu
Amerykańska agencja CISA potwierdza kradzież e-maili przez rosyjską gruoę i nakazuje podmiotom rządowym natychmiastowe działania.
240 zł/PC za aktualizację Windows 10
Microsoft podał cenę za wsparcie dla Windows 10 po 14 października 2025 r.