aQuantive kamieniem u szyi Microsoftu
Koncern z Redmond musiał spisać na straty swoją spółkę zależną aQuantive, która miała mu pomóc w walce z Google’em o rynek reklam w Internecie. Odpis w niebagatelnej kwocie 6,2 mld dol. wyzeruje prawdopodobnie cały kwartalny zysk Microsoftu.

Odpis księgowy został dokonany w wyniku spadku wartości aQuantive (nazywanej obecnie Microsoft Advertising). Koncern zakupił spółkę w 2007 r. za 6,3 mld dol. i było to najdroższe wówczas przejęcie w historii koncernu (później przebił je zakup Skype’a). Nowa dywizja nie zdołała jednak nawiązać równorzędnej walki z Google’em o klientów na rynku reklamy internetowej. Decyzja Microsoftu potwierdza porażkę tej strategii, ale takiego wyniku spodziewano się już wcześniej i informacja o konieczności wyczyszczenia bilansu nie jest zaskoczeniem dla inwestorów. Mimo że w grę wchodzi niebagatelna kwota, kurs Microsoftu na nowojorskiej giełdzie pozostał stabilny.
Podobne aktualności
Microsoft ma zgodę UE na przejęcie za 69 mld dol.
Gigant może odetchnąć. Europejscy urzędnicy dali zielone światło.
Microsoft wstrzymał podwyżki dla pracowników
Do końca roku płace w firmie pozostaną zamrożone - wynika z zapowiedzi.
Microsoft kończy z aktualizacją Windows 10
Koncern zwiększa nacisk na użytkowników, by przesiedli się na Windows 11.