Amazon dołącza do producentów routerów
Amazon poszerza ofertę swoich rozwiązań adresowanych dla inteligentnego domu. Firma Jeffa Bezosa przejęła Eero, producentów systemów Wi-Fi , będących alternatywą dla tradycyjnych routerów.
Amazon nie ujawnił informacji dotyczących ceny zakupu stratupu. Niemniej Eero zostało wycenione przez Sand Hill Econometrics na 251 milionów dolarów. Firma z San Francisco, założona w 2014 roku, pozyskała od inwestorów niespełna 100 milionów dolarów. Eero, Luma, a także Google kilka lat temu wypowiedzieli wojnę producentom routerów przeznaczonych dla odbiorców SOHO. Wymienione firmy opracowały urządzenia nowej generacji. Wyróżniają się one stylistyką wykonania, a także łatwą i szybką konfiguracją realizowaną za pośrednictwem smartfona. Podstawowy zestaw WiFi do domu lub małego biura składa się z routera i punktu dostępowego, często określano jako satelita. System można łatwo rozbudować poprzez dodawania kolejnych satelitów. Współpraca urządzeń wchodzących w skład zestawu opiera się na topologii mesh(tzw. sieci kratowe), co oznacza, że że każde urządzenie łączy się fizycznie z pozostałymi.
Nowy właściciel przyznaje, że produkty i usługi Eero zyskały korzystne oceny wśród klientów na stronie Amazona. To m.in zadecydowało o transakcji. Amazon, podobnie jak Google i jeszcze kilku innych producentów, oferuje użytkownikom domowym tzw. asystentów głosowych, służących do kontrolowania urządzeń codziennego użytku i zbierania cennych informacji. Własny router stanowi istotne uzupełnienie zestawu tworzącego inteligentny dom.
Warto dodać, że routery mesh oferują także Netgear, TP-Link czy D- Link.
– W Polsce zauważamy już zainteresowanie wdrożeniami z wykorzystaniem technologii mesh. Nie jest ono jeszcze tak popularne jak za oceanem, jednak wykazuje tendencję wzrostową. Także nasi partnerzy mają coraz większą świadomość na temat zalet i możliwości zastosowania tej technologii. – przyznaje Mariusz Kosek, Product Manager, AB S.A.
Podobne aktualności
AWS zwalnia w kilku zespołach
Redukcje obejmą m.in. "kilkaset ról" zespołach sprzedaży, marketingu i usług globalnych - twierdzi koncern.
Boom inwestycyjny w łączność bezprzewodową w firmach
38 proc. europejskich firm jest w trakcie wdrożeń, 41 proc. już podjęło decyzję o realizacji projektów – według badania.