W okresie styczeń – czerwiec 2016 ALSO wypracowało 27,8 mln euro skonsolidowanego zysku (+14 proc.). Zysk przed opodatkowaniem (EBT) wyniósł 40,3 mln euro (+12 proc.). Przychody osiągnęły wartość 3,771 mld euro (+3 proc.).

’Kolejny raz zysk wzrósł o wiele bardziej niż obroty, mimo dużych inwestycji w naszą przyszłość. Zwiększamy naszą obecność Polsce i krajach Beneluksu, kontynuujemy ekspansję’ – informuje Gustavo Möller-Hergt, CEO ALSO Holding.

Ekspansja na rynkach międzynarodowych jest kluczowym elementem strategii ALSO. W minionym półroczu dystrybutor wszedł do Słowenii i Belgii. Zapewnia, że utworzony rok temu polski oddział zgodnie z planem nadal znajduje się w fazie rozwoju.

W związku z otwarciem belgijskiego biura Polska znalazła się w nowoutworzonym segmencie Europa Północna i Wschodnia. Obroty w tych krajach w I poł. br. wyniosły 1,467 mld euro, o 11 proc. więcej niż rok wcześniej, natomiast marża EBT spadła do 0,4 proc. z 1,2 proc. przed rokiem. Według ALSO jest to związane głównie z inwestycjami w Polsce i Belgii.

Z kolei w segmencie Europy Centralnej, do którego należą Niemcy, przychody wyniosły 2,304 mld euro (+2 proc.), natomiast marża EBT wzrosła do 1,5 proc. z 0,9 proc. ALSO wyjaśnia ten bilans stabilizacją wyników w Szwajcarii i Francji. Według dystrybutora rozwój biznesu w Niemczech był ponadprzeciętny.

ALSO twierdzi, że jest na dobrej drodze do zamknięcia całego roku 2016 większym zyskiem niż w 2015 r. Wyniósł on wówczas 69,2 mln euro przy przychodach 7,8 mld euro.