Allegro: droższy abonament, zmiany w ofertach
Wyższa stawka za abonament będzie obowiązywać od 1 lipca br. Jest sporo innych zmian.
Od czerwca w ofertach będą automatycznie wyświetlane warianty tego samego produktu od różnych sprzedawców.
Od 1 lipca opłata za abonament podstawowy na Allegro wzrośnie z 39 zł do 49 zł. Stawki za wyższe wersje abonamentu pozostaną bez zmian.
Wśród innych zapowiedzianych podwyżek jest podniesienie prowizji w kategorii fotowoltaika z 6 proc. na 7 proc. Dla kursów online wprowadzono minimalną prowizję – 1 zł.
Od 6 czerwca w ramach Smart wzrośnie opłata za przesyłki z płatnością przy odbiorze: z 3,49 zł na 4,99 zł. Opłata dla kupujących, która trafia do sprzedawcy zwiększy się z 3,99 zł na 4,99 zł. Standardowe opłaty za przesyłki Smart dla sprzedających pozostaną bez zmian.
Automatyczny zwrot
Koncern zapowiada również ułatwienia dla sprzedawców. Od 20 lipca br. zmiany dotyczą zwrotu zakupów w ramach usługi One Fulfillment by Allegro. Gdy przesyłka wróci do magazynu Allegro, klient automatycznie otrzyma zwrot pieniędzy. Sprzedawca nie będzie musiał się tym zajmować.
Warianty produktowe zostaną połączone w ofertach
Od 20 czerwca wszystkie dostępne na Allegro warianty danego produktu (gdy różni się on np. kolorem, rozmiarem, wagą) będą automatycznie łączone w ofertach. Tym samym w ramach jednej oferty mogą znaleźć się produkty od różnych sprzedających – uprzedza Allegro.
Aby oferta sprzedawcy stała się wariantem produktowym, musi być połączona z katalogiem produktów Allegro. Reseller samodzielnie nie będzie mógł tworzyć takich opcji – zrobi to automat Allegro. Wtedy na stronie jego oferty kupujący zobaczą wszystkie dostępne opcje produktu.
Zasada będzie działać w dwie strony. Jeśli reseller czy retailer będzie mieć w sprzedaży wszystkie warianty danego produktu, będą one mogły wyświetlić się także w ofertach innych sprzedawców, którzy nie mają pełnego asortymentu takich wersji.
Jednak gdy inni sprzedający mają wariant produktu, którego nie ma dany reseller, Allegro może pokazać taki wariant w jego ofercie.
Kupujący będą mieli wybór: wyświetlą tylko oferty danego sprzedawcy, lub zarówno jego jak i warianty od innych sprzedających – informuje Allegro.