Adobe Systems kupi Marketo za 4,75 mld dol. Tak duże pieniądze jest warte według koncernu oprogramowanie do marketingu cyfrowego B2B, które pozwala na identyfikację nowych klientów i dotarcie do nich za pomocą e-mail, SMS, mediów społecznościowych i innych kanałów. Przejmowana spółka oferuje także usługi analityczne. W sumie uzupełnia możliwości Adobe w zakresie tworzenia, zarządzania i analizy kampanii marketingowych. Jak szybko rośnie znaczenie i zapotrzebowanie na takie narzędzia, świadczy fakt, że Marketo zostało kupione dwa lata temu za 1,6 mld dol. przez spółkę Vista.

Przejęcie potwierdza koncentrację Adobe na biznesie chmurowym, gdzie konkurentami są takie firmy jak Salesforce czy Oracle. Firma już wcześniej pracowała nad pakietem software'u obejmującym aplikacje reklamowe, analityczne i e-commerce. W czerwcu br. kupiła Magneto Commerce za 1,7 mld dol., aby wejść na rynek e-commerce.

Finalizacja transakcji jest spodziewana w IV kw. finansowym 2018.