Najcenniejsze marki oprogramowania na świecie
Jedna marka okazała się dużo więcej warta niż pozostałe.
Największy wzrost w ostatnich latach osiągnęła kanadyjska marka Constellation.
Microsoft został uznany za najcenniejszą markę oprogramowania w 2022 roku – według raportu firmy konsultingowej Brand Finance. Z wartością na poziomie 184,2 mld dol. o kilka długości wyprzedził resztę z 15 dostawców w rankingu i odpowiada za 61 proc. jego całkowitej wartości.
Jak uzasadniono, decyzja Microsoftu o przejściu na przetwarzanie w chmurze przyniosła firmie korzyści podczas pandemii. Ponadto CEO Satya Nadella zajął pierwsze miejsce w zestawieniu 250 najlepszych dyrektorów generalnych na świecie.
Wartość marki według firmy konsultingowej jest rozumiana jako korzyść ekonomiczna (netto), którą właściciel marki osiągnąłby dzięki jej licencjonowaniu na otwartym rynku.
„Nasz ranking wyróżnia tych, którzy budują wartość biznesową w stabilny sposób, równoważąc potrzeby wszystkich interesariuszy – pracowników, inwestorów i szerszego społeczeństwa” – twierdzi David Haigh, prezes i CEO Brand Finance.
SAP najwyżej w Europie
Marki ze Stanów Zjednoczonych dominują w rankigu Brand Finance Software, zajmując 11 z 15 miejsc i stanowiąc 90 proc. łącznej wartości marek w rankingu.
Spoza USA najwyżej wyceniono niemiecki SAP (18,3 mld dol.), który zajął trzecie miejsce.
Jak zauważono, SAP przeniósł swoją uwagę z tradycyjnego modelu licencjonowania na subskrypcyjną ofertę chmurową, co zaowocowało silnym wzrostem w całym portfolio chmurowym w III kw. 2021 r.
Salesforce nadal jednak zmniejsza dystans do niemieckiego koncernu. Po wzroście o 36 proc. wartość jego marki wyniosła 17,9 mld dol.
Constellation świeci coraz jaśniej
Constellation Software okazało się natomiast najszybciej rosnącą marką w Top 15. Jej wartość zwiększyła się o 48 proc. r/r,, do 4 mld dol. Kanadyjska marka odnotowała również najszybszą dynamikę w czasie 2 lat pandemii, zyskując 112 proc.
Brand Finance ocenił również siłę marek za pomocą takich wskaźników, jak inwestycje marketingowe, kapitał interesariuszy i wyniki biznesowe. Dane zebrano od ponad 100 tys. respondentów w ponad 35 krajach.
Na tej podstawie Microsoft okazał się najsilniejszą marką oprogramowania na świecie, uzyskując 87,4 pkt na 100.
Podobne aktualności
3 cele automatyzacji, na które firmy wydadzą najwięcej w 2024 roku
21 proc. menedżerów IT uważa, że pozostając przy procesach manualnych ich przedsiębiorstwo nie przetrwa na rynku.
Pilna dyrektywa w związku z naruszeniem poczty e-mail Microsoftu
Amerykańska agencja CISA potwierdza kradzież e-maili przez rosyjską gruoę i nakazuje podmiotom rządowym natychmiastowe działania.