Acer podzieli biznes na dwie grupy
Korporacja zapowiedziała wprowadzenie nowych struktur organizacyjnych.

Działalność Acera zostanie podzielona na dwie grupy biznesowe: Core Business oraz New Business.
Core Business obejmie produkty IT, w tym notebooki, desktopy i tablety oraz związane z nimi działy badań i rozwoju, a także monitory, projektory, serwery oraz planowanie korporacyjne. New Business zgrupuje usługi chmurowe (BYOC – Build Your Own Cloud), smartfony, urządzenia noszone, e-biznes.
Acer wyjaśnia, że nowe struktury umożliwią lepsze zarządzanie rozwojem produktów w obu grupach, ze względu na odmienne potrzeby w tym zakresie. Każda grupa będzie mogła niezależnie koncentrować się na tworzeniu własnych ekosystemów.
Według firmy podział będzie sprzyjać optymalizacji każdego modelu biznesowego, zwiększeniu alokacji zasobów operacyjnych, a także przyspieszy wzrost i transformację Acera.
W ramach grupy Core Business zostanie wydzielona struktura produkty IT – notebooki, desktopy i tablety oraz R&D. Będzie nią zarządzał Jerry Kao. Biznesem cyfrowego obrazowania – monitory i projektory – pokieruje Victor Chien. Serwerami zajmie się Evis Lin, a za planowanie korporacyjne i operacje będzie odpowiadać Tiffany Huang.
W grupie New Business sektor BYOC and Smart Products znajdzie się pod nadzorem Mavericka Shiha i ST Liew, Value Lab – wspomagający integrację nowych biznesów będzie zarządzany przez RC Changa, a e-biznesy – przez Bena Wana.
Jednocześnie Acer utworzy spółkę holdingową, która będzie zarządzać operacjami i inwestycjami w nowych biznesach. Dzięki temu te działania mają być bardziej transparentne.
Poinformowano także, że Andrew Hou, obecnie dyrektor generalny działu komputerów stacjonarnych, pokieruje operacjami firmy w regionie Azji i Pacyfiku.
Według wcześniejszych nieoficjalnych informacji, Acer miał przybrać strukturę holdingową z podziałem na 3 spółki lub grupy.
Podobne aktualności
Haker wykradł dane Acera
Firma potwierdziła włamanie. Napastnik twierdzi, że przejął 160 GB danych.
Targety 10 największych producentów monitorów na 2023 r.
Lider rynku przewiduje spadek o ponad 11 proc. Ale są marki, które liczą na lepszy rok.