AB: sprzedaż w górę
W III kw. 2012 r. skonsolidowane przychody AB wyniosły 1,12 mld zł, o 19 proc. więcej niż rok wcześniej. Nie udało się jednak wypracować większego zysku.
Zysk netto AB w III kw. 2012 r. wyniósł 9,3 mln zł wobec 10,1 mln zł w III kw. 2011 r. Zysk operacyjny spadł o ponad 40 proc. do 11,9 mln zł. Według spółki przychody w Polsce wzrosły o ponad 27 proc. – Nasze obroty pokazują, że rynek dystrybucji IT wciąż dynamicznie się rozwija – komentuje Andrzej Przybyło, prezes zarządu AB.
Największy wzrost sprzedaży odnotowano w takich grupach produktowych, jak: komponenty komputerowe (+44 proc.), akcesoria (+49 proc.), serwery, pamięci masowe (+63 proc.) oraz urządzenia sieciowe (+122 proc.). Stosunek kosztów sprzedaży i ogólnego zarządu do przychodów w Grupie AB wyniósł 2 proc. i zdaniem spółki należy do najniższych w branży dystrybucji IT w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.
– Od 2 lat w spółce AB utrzymujemy wskaźnik kosztów SG&A poniżej 2 proc. (obecnie 1,8 proc.). Będąc konsekwentni w utrzymaniu wysokiej dyscypliny kosztowej w Grupie notujemy również stały spadek tych kosztów w Czechach – tylko w przeciągu ostatnich 2 lat wskaźnik kosztów SG&A spadł w ATC o ponad 14 proc. – mówi Grzegorz Ochędzan, Dyrektor Finansowy i członek zarządu AB.
Spółka poinformowała także, że wskaźnik rotacji zapasów mierzony w dniach poprawił się o 25 proc. na przestrzeni ostatnich 2 lat.
Podobne aktualności
AB wypłaci blisko 32 mln zł dywidendy
Spółka może rozpocząć skup akcji własnych o wartości do 100 mln zł.
AB dystrybutorem produktów Honor
Wrocławska firma jest odpowiedzialna za dostarczanie produktów chińskiej marki do kanału retail.
AB dystrybutorem CyberPower
„Zależy nam na zwiększeniu dostępności produktów dla partnerów” - zapewnia menedżer producenta.