Fotowoltaika to kolejny kierunek rozwoju grupy AB – poinformowano na konferencji wynikowej spółki. Dystrybutor buduje kanał sprzedaży instalacji fotowoltaicznych w oparciu o sieć Alsen. Obecnie liczy on już blisko 100 aktywnych partnerów.

Fotowoltaika jest częścią projektu Alsen Instalacje, w skład którego wchodzą również smart home, monitoring wizyjny, HVAC (ogrzewanie, wentylacja, klimatyzacja) oraz usługi serwisowe. Oferta oprócz produktów obejmuje także doradztwo i wdrożenia.

Wysokie marże, duży wzrost

AB uzasadnia rozwój nowego biznesu tym, iż rynek fotowoltaiki w Polsce dynamicznie rośnie i ma przed sobą dobre perspektywy. W 2019 r. jego wartość sięgnęła 3,9 mld zł, co oznacza wzrost o 211 proc. – według danych przytaczanych na konferencji. Dystrybutor zapewnia przy tym, że segment ten generuje wyższe marże niż branża IT.

Wrocławska firma wskazuje też na czynniki rozwoju krajowego rynku fotowoltaiki, jak rządowe programy, obejmujące dofinansowanie instalacji fotowoltaicznych (a jest ich obecnie cztery). Ponadto w ub.r. Polski Fundusz Rozwoju ogłosił inwestycje o wartości 4,5 mld zł w odnawialne źródła energii w ramach programu GreenHub. Korzyści dla użytkowników, jak niższe koszty energii, również zdaniem firmy powinny sprzyjać większemu popytowi na fotowoltaikę.

Do tego dochodzić będą zapewne także zachęty i naciski organizacji międzynarodowych, by w dłuższej perspektywie zwiększać korzystanie z OZE. Dla całej UE celem jest osiągnięcie do 2030 r. 32 proc. udziału odnawialnych źródeł energii w tzw. miksie energetycznym.

Prezes Andrzej Przybyło ocenia, że projekty fotowoltaiczne dobrze uzupełniają się z rozwiązaniami smart home. Ten segment AB rozwija od kilku lat.

„Widzimy duży potencjał. Dynamika w AB jest bardzo duża” – twierdzi lider grupy.