Organizatorem „Zakupu kontrolowanego” jest Polskie Centrum Programu Safer Internet, w skład którego wchodzą NASK (Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa) oraz Fundacja Dzieci Niczyje. Akcja ma charakter informacyjny i ma pomóc dorosłym w wyborze, konfiguracji, użytkowaniu sprzętu komputerowego, konsol, tabletów, smartfonów i gier, przeznaczonych dla dzieci i młodzieży. Na stronie Safer Internet zamieszczono poradnik dla kupujących. Uruchomiono także bezpłatną infolinię.

– Akcja wpisuje się w cele e-Commerce Polska. Wspieramy rozwój nowych technologii, ale także edukujemy z korzystania z nowych narzędzi zwłaszcza w wykorzystywaniu ich do zakupów w internecie. Do akcji chętnie zaangażujemy przedstawicieli Komitetu Założycielskiego e-Izby działających w szeroko pojętej branży e-commerce. Dzięki ich zaangażowaniu dotrzemy z przekazem m.in. do e-sklepów – mówi Grzegorz Wójcik, prezes Fundacji Rozwoju Gospodarki Elektronicznej.

O powstaniu 2013 r. e-Izby pod marką e-Commerce Polska polscy giganci handlu internetowego (założycielami organizacji są m.in. Allegro, Agito, RTV Euro AGD, Neo24, Komputronik, Empik, Merlin, Skąpiec, Nokaut) zdecydowali w końcu 2012 r. Celem jest m.in. wpływ na zmiany legislacyjne dotyczące e-handlu. Organizacja zrzesza sklepy internetowe, platformy transakcyjne, porównywarki cen, operatorów płatności elektronicznych i serwisy e-usług.