14 liderów kanału sprzedaży w regionie EMEA
Partnerzy i analitycy wskazali najlepszych.
Zaangażowanie we współpracę z partnerami, zarządzanie klientami i ułatwienie im biznesu należą do najwyżej ocenianych wskaźników dla mistrzów
APC, Check Point, Cisco, Eset, Fujitsu, HPE, Juniper Networks, Kaspersky, Lenovo, NetApp, Nutanix, Sophos, Trend Micro i Veeam to mistrzowie kanału sprzedaży w grudniowym EMEA Channel Leadership Matrix 2021, opracowanym przez Canalys.
Co warte podkreślenia, 9 firm utrzymało swoją pozycję czempionów od 2020 r. Są to: APC, Check Point, Cisco, HPE, Juniper, Kaspersky, Lenovo i Trend Micro.
Canalys rocznie ocenia ponad 30 vendorów do Leadership Matrix.
Pozycja dostawcy wynika z opinii partnerów zebranych w Canalys Vendor Benchmark (recenzują producentów w 12 obszarach zarządzania kanałem) oraz z oceny przez analityków aktywności vendora w kanale sprzedaży i perspektyw w tym zakresie.
Noty dla vendorów pochodzą ze społeczności partnerskiej Canalys – Candefero, który liczy ponad 15 tys. członków.
„Status mistrza odzwierciedla nie tylko najwyższy poziom doskonałości w zarządzaniu kanałem sprzedaży, ale też poprawę w tym obszarze” – wyjaśnia Alastair Edwards, Chief Analyst w Canalys.
Za co partnerzy najbardziej cenią producentów
Zaangażowanie we współpracę z partnerami, zarządzanie klientami i ułatwienie im biznesu należą do najwyżej ocenianych wskaźników dla mistrzów – komentuje Alastair Edwards.
„Większość z nich zwiększyła udział sprzedaży pośredniej w ciągu ostatnich 12 miesięcy, co odzwierciedla wagę efektywnego partnerstwa. Najważniejsza jest elastyczność w dostosowywaniu się do regionalnych różnic i partnerskich modeli biznesowych. Inwestycje w szkolenia i rozwój partnerów mają kluczowe znaczenie dla wspólnego sukcesu” – zauważa ekspert Canalys.
O sukcesie decyduje kilka elementów
Zauważa, że trendy i zmieniające się oczekiwania klienta powodują zasadnicze zmiany w modelach dotarcia na rynek i relacjach partnerów i vendorów.
„Producenci muszą znaleźć równowagę pomiędzy wsparciem obecnych partnerów, a właściwą strategią dla nowych modeli partnerskich. Sukces producenta opiera się na kompleksowym połączeniu wsparcia, szkolenia, współpracy i wspólnym generowaniu sprzedaży i popytu” – twierdzi Alastair Edwards.
Podobne aktualności
Cisco ujawniło groźną lukę w zabezpieczeniach
Problem dotyczy m.in. niektórych serwerów. Koncern udostępnił już łatkę.