Media Expert zapłaci jeszcze raz
Detalista wprowadził klientów w błąd – ocenił UOKiK.
Spoty radiowe reklamujące w 2017 r. promocję „Płacimy za oceny” w sklepach Media Expert mogły wprowadzać w błąd – uznał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
W spocie reklamującym promocję sieć informowała, ile klient może zyskać pokazując w sklepie świadectwo szkolne dziecka (np. za piątkę 5 zł, za szóstkę 6 zł).
Jednak reklama nie informowała, że najpierw trzeba było zrobić zakupy za co najmniej 300 zł, żeby uzyskać rabat, a wówczas zniżkę można było odebrać dopiero przy następnych zakupach.
– Taki przekaz wprowadzał konsumentów w błąd. Być może część z nich nie przyszłaby do sklepu, gdyby znała warunki promocji – ocenia Marek Niechciał, prezes UOKiK.
UOKiK zdecydował, że Media Expert ma wypłacić dodatkowe 60 zł klientom, którzy wzięli udział w promocji „Płacimy za oceny”.
Aby otrzymać rekompensatę, klient musi wykazać, że skorzystał z promocji. Powinien mieć świadectwo szkolne, dowód zakupów zrealizowanych w dniach 22-25 czerwca 2017 r. i uzyskaną wtedy kartę rabatową (jeśli jej już nie ma, wystarczy oświadczenie, że wziął udział w promocji). O dodatkową „opłatę za oceny” można starać się do 19 grudnia 2018 r. Wywalczone przez UOKiK 60 zł Media Expert będzie przyznawał w formie karty bonusowej ważnej przez rok.
Podobne aktualności
Właściciel Media Expert inwestuje w parki handlowe
W ciągu dwóch lat zamierza oddać do użytku obiekty o łącznej powierzchni 72 tys. mkw.
31 mln zł kary dla Amazona od UOKiK
Prezes UOKiK nałożył karę na Amazona za wprowadzanie konsumentów w błąd. Nieprawdziwe informacje o dostępności produktów i terminach dostaw – to kwestionowane praktyki.
Zarzuty UOKiK wobec Vectry
Operator podwyższał klientom opłaty abonamentowe powołując się na wskaźnik inflacji.