AB poprawiło bilans
Dystrybutor podsumował 3 ostatnie kwartały. Zwiększył zysk przy rosnących obrotach.
W 3 kwartałach aktualnego roku finansowego (1 lipca 2016 r. – 31 marca 2017 r.) AB zwiększyło profity wobec analogicznego okresu ub.r. Skonsolidowany zysk netto wyniósł 55,1 mln zł, o 9 proc. więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku finansowego. Przychody ze sprzedaży osiągnęły wartość 6,298 mld zł (+13,1 proc. rok do roku). AB zwiększyło zysk z działalności operacyjnej o 7 proc., do 82,15 mln zł.
W I kw. 2017 r. AB wypracowało 13,16 mln zł skonsolidowanego zysku netto, o 6,2 proc. więcej niż rok wczesniej przy przychodach wielkości 1,855 mld zł (+8,7 proc. rok do roku). Zysk operacyjny był mniejszy o 1 proc. – 20,78 mln zł, AB zwiększyło natomiast zysk brutto o 2,7 proc., do 78,97 mln zł.
Zyski AB poprawiły jednak spółki zależne. W ujęciu jednostkowym zysk netto AB S.A. w 3 kwartałach spadł o 3,7 proc., do 40,1 mln zł, przy przychodach 3,665 mld zł, większych o 15,7 proc. niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Zysk operacyjny zmniejszył się o 2,9 proc., do 43,3 mln zł.
W I kw. 2017 r. jednostkowy zysk netto stopniał o 17,2 proc. wobec I kw. 2016 r., do 7,82 mln zł, podczas gdy obroty wzrosły o 15,8 proc. do 1,129 mld zł. Na poziomie operacyjnym zysk wrocławskiej spółki zmniejszył się o 18,7 proc. wobec ub.r., do 10,84 mln zł.
Wskaźnik zadłużenia grupy wyniósł na dzień 31 marca 2017 r. 66,5 proc. wobec 68,5 proc. rok wcześniej.
Wśród czynników wpływających na wynik AB wymienia m.in. realizację przyjętej strategii rozwoju, poszerzanie portfolio, optymalizację zarządzania zapasami, kapitałem pracującym i logistyką, skutkujące
utrzymywaniem niskiego wskaźnika kosztów działalności w relacji do przychodów, równoległy rozwój w wielu kanałach sprzedaży (resellerzy, e-commerce, duże sieci detaliczne), zapewnienie stabilnych źródeł finansowania, restrykcyjna polityka należności gwarancyjnych.
Podobne aktualności
AB wypłaci blisko 32 mln zł dywidendy
Spółka może rozpocząć skup akcji własnych o wartości do 100 mln zł.
AB dystrybutorem produktów Honor
Wrocławska firma jest odpowiedzialna za dostarczanie produktów chińskiej marki do kanału retail.
AB dystrybutorem CyberPower
„Zależy nam na zwiększeniu dostępności produktów dla partnerów” - zapewnia menedżer producenta.