IBM Watson był uczony języka specyficznego dla cyberbezpieczeństwa poprzez przetworzenie ponad miliona dokumentów na temat rodzajów zagrożeń i sposobów zabezpieczeń. Dzięki temu, Watson może dziś wesprzeć analityków w błyskawicznym dotarciu do informacji, których pozyskanie do tej pory było pracochłonne.  

Według danych IBM Research, zespoły zajmujące się bezpieczeństwem spędzają rocznie ponad 20 000 godzin, przesiewając informacje dotyczące zdarzeń w sieci – a tych w średniej wielkości firmie może być nawet 200 000 dziennie – starając się odróżnić realne zagrożenie od fałszywych alarmów. Potrzeba wprowadzenia inteligentnych rozwiązań do centrów zarządzania bezpieczeństwem będzie więc kluczowa, by zespoły mogły opanować rosnącą liczbę incydentów, których liczba – według analityków – podwoi się w ciągu najbliższych 5 lat. 

Rozwiązanie Watson for Cyber Security zostanie zintegrowane w ramach nowej platformy IBM Cognitive SOC, pozwalającej na identyfikowanie i reagowanie na zdarzenia na urządzeniach końcowych, w sieci, na kontach użytkowników oraz w chmurze obliczeniowej. Sercem platformy jest IBM QRadar Watson Advisor, nowa aplikacja zapewniająca dostęp do wiedzy o zagrożeniach w cyberprzestrzeni. Aplikacja jest już dziś używana między innymi przez firmę Avnet, Uniwersytet w New Brunswick oraz 40 innych klientów z całego świata i pozwala analitykom na lepszy wgląd w incydenty związane z bezpieczeństwem.