PARP wspiera innowacyjne firmy
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości rozpoczęła kampanię promującą innowacje w firmach. Informuje, skąd wziąć pieniądze na inwestycje, jakie instytucje mogą pomóc w rozwoju.
Rozwój dzięki nowoczesnym rozwiązaniom promuje kampania „Świat potrzebuje Twoich pomysłów”. Uruchomiono serwis internetowy programu, który zawiera m.in. bazę przydatnych instytucji. Na stronie można znaleźć informacje o podmiotach wspierających biznes i sposobach finansowania inwestycji, np. z programów unijnych i funduszy pożyczkowych. Są także kontakty do firm świadczących usługi dla przedsiębiorców, jak parki technologiczne i ośrodki szkoleniowe, a także dział poświęcony szkoleniom i studiom. Można zgłosić akces do Klubu Innowacyjnych Przedsiębiorstw, który służy wymianie doświadczeń i współpracy pomiędzy firmami.
Akcja ma zachęcić polskie firmy do wdrażania nowatorskich pomysłów. Według PARP nie jest z tym najlepiej. Na blisko 1,7 mln małych i średnich przedsiębiorstw, działalność innowacyjną prowadzi niewiele ponad 23 proc. Przyczyny – nie wierzą w skuteczność zmian, nie są przygotowane organizacyjne, boją się ryzyka. Tymczasem zdaniem PARP innowacyjne przedsiębiorstwa uzyskują zdecydowanie lepsze wyniki ekonomiczne niż pozostałe organizacje, zwiększając obroty przeciętnie o 1,11 mln zł.
Projekt potrwa do września 2012 roku. W tym czasie będzie prowadzona będzie internetowa kampania promocyjna. Akcji patronuje minister gospodarki, wicepremier Waldemar Pawlak.
Strona programu znajduje się pod adresem www.pi.gov.pl.
Podobne aktualności
PARP ostrzega przed oszustami
Próby wyłudzenia pieniędzy od przedsiębiorców "na agencję" są coraz częstsze.