Z usług firmy skorzystało do tej pory ponad 1 tys. klientów.
Założyciele serwisu nie ograniczają się do rozprowadzania sprzętu. Oferują
doradztwo przed- i posprzedażowe oraz poserwisowe. Na portalu próżno by szukać
koszyka, który umożliwia kupno sprzętu za pomocą jednego kliknięcia myszką.
Zainteresowany ofertą trafia do opiekuna, z którym rozmawia o tym, co chce
nabyć. Reseller może też zaproponować własną cenę.

 

Na ratunek

Twórcy portalu przyjmują, że zgłaszać się będą do nich
między innymi resellerzy, który znajdą się w sytuacji awaryjnej, związanej z
realizowanym zleceniem. Na przykład, gdy nie będą się mogli zmieścić w budżecie
projektu i zaczną szukać produktów atrakcyjnych cenowo. Każda doraźna pomoc ma
szansę zmienić się w stałą współpracę – uważają przedstawiciele serwisu. W
najbliższych miesiącach planują szeroką ekspansję na polskim rynku. Zamierzają
otworzyć centrum kompetencyjne, które będzie oferowało między innymi wsparcie
techniczne i merytoryczne w zakresie zaawansowanych rozwiązań
serwerowo-storage’owych resellerom, którzy dysponują jedynie małymi działami
technicznymi lub są całkowicie ich pozbawieni.

 

Pomoc czy konkurencja?

112it.pl może być postrzegany przez resellerów i
integratorów jako silna konkurencja, ponieważ sprzedaje nie tylko pośrednikom,
ale też odbiorcom końcowym – firmom i instytucjom. Twórcy serwisu zdają sobie z
tego sprawę. – Jednak resellerom i
integratorom oferujemy znacznie lepsze warunki niż odbiorcom końcowym, zatem
nie powinni mieć obaw, że stracą swoich klientów
– zapewnia Michał Wojda,
przedstawiciel portalu. – Chcemy im
pomagać, a nie konkurować z nimi. O tym, że resellerzy nam ufają, świadczy
fakt, że sami zgłaszają nam swoje projekty, w których czynnie uczestniczymy
jako podwykonawca.

Założyciele serwisu uważają również, że od typowych
dystrybutorów IT odróżnia ich duże doświadczenie w realizacji projektów
informatycznych. – Nasza wiedza nie
ogranicza się do znajomości teorii, ale opiera się na wieloletniej praktyce.
Oferujemy pełną integrację sprzętu, pomoc techniczną na miejscu, u klienta, a
także weryfikację projektu. Inaczej mówiąc: pracujemy na żywym organizmie.
Wierzymy, że zostanie to docenione przez resellerów i tym zyskamy ich lojalność

– mówi Michał Wojda.

 

Do pięciu linii wstecz

Skąd pochodzi sprzęt, który oferuje 112it.pl? Właściciele
serwisu informują, że z oficjalnych kanałów dystrybucji. W większości składują
go we własnych magazynach. Przechowują w nich urządzenia serwerowe nawet z
pięciu linii wstecz. Dlatego mogą w krótkim czasie dostarczyć sprzęt, który nie
jest już oferowany w oficjalnych kanałach sprzedaży i naprawiany w ramach umów
serwisowych. 112it.pl współpracuje również z dystrybutorami z całego świata.
Zarządzający serwisem mówią, że są w stanie sprowadzić praktycznie każde
urządzenie serwerowe IBM-a oraz HP w bardzo krótkim czasie.

Ceny oferowanych w serwisie produktów są ściśle uzależnione
od volumenu zakupów. – Ponieważ w
przypadku 112it.pl ten volumen jest wysoki – wyjaśniają właściciele –
uzyskujemy korzystne ceny od vendorów.

Kto za tym stoi?

Właścicielami 112it.pl są spółka Madu (która zajmuje się
dystrybucją serwerów, doradztwem, wdrożeniami i wsparciem technicznym) oraz IBM
Solutions. Asortyment obejmuje: serwery, pamięci masowe, sprzęt i akcesoria
takich producentów, jak: IBM, HP, Juniper. Założyciele serwisu działają w
branży IT od 1996 r. Doświadczenie zdobywali podczas pracy dla JTT, Arcus
Electronics i GNT.