W I kw. 2023 r. przychody Grupy Spyrosoft wzrosły o 73,9 proc. r/r do 104,4 mln zł, EBITDA o 26,8 proc. r/r do 12,7 mln zł, natomiast zysk netto urósł w mniejszej skali, o 15,3 proc., do 5,8 mln zł.

Wyniki to także efekt dołączenia do grupy w kwietniu ub.r. spółki Better Software Group. Bez uwzględnienia tej konsolidacji np. obroty wyniosły 91,6 mln zł, a wynik netto pokazał blisko 10 proc. spadku r/r.

„W dalszym ciągu zwiększamy liczbę współpracowników, inwestujemy w rozwój naszych specjalistów i biur na świecie, by konsekwentnie zwiększać skalę działalności grupy” – twierdzi Konrad Weiske, prezes Spyrosofta. – „Inwestycja wiąże się z kosztami, które miały wpływ na wysokość wyniku EBITDA i zysku netto” – dodaje.

Na koniec I kw. br. grupa współpracowała z 1493 osobami (o 83 więcej niż na koniec 2022 r.). Dołączyło 18 nowych klientów i w sumie jest ich 150.

W I kw. 2023 r. 85 proc. przychodów grupy pochodziło z kontraktów z klientami międzynarodowymi, głównie z Wielkiej Brytanii (33 proc.) i regionu DACH (25 proc.).

Jak zauważa szef grupy, globalne spowolnienie gospodarcze ma hamujący wpływ na tempo digitalizacji przedsiębiorstw. Co do branż, to stabilny rozwój zaobserwowano w sektorze motoryzacyjnym, przemyśle, informacji geoprzestrzennych i medycznym. Nieznaczne spowolnienie widać w usługach finansowych i segmencie mediowym.

W styczniu 2023 r. powstała spółka Spyrosoft Connect, która specjalizuje się w platformie Salesforce’a. Obecnie zespół liczy 23 osoby i realizuje projekty dla 9 klientów.

Strategia na lata 2022-2026 zakłada m.in. organiczny wzrost przychodów Grupy Spyrosoft o 25-35 proc. rocznie i marżę EBITDA 11-14 proc. Prezes spodziewa się, że w tym roku wyniki znajdą się w dolnych zakresach tych założeń.