Rozpoczęła działalność spółka Spyrosoft Connect. Specjalizuje się w technologii CRM i platformie Salesforce’a. Zatrudnia 25 osób. Będzie współpracować z klientami z różnych sektorów na całym świecie, koncentrując się na branży handlowej. Na początek ma 8 klientów.

Nowym podmiotem we wrocławskiej Grupie Spyrosoft będzie kierował Michał Gronowski, ekspert z wieloletnim doświadczeniem w realizacjach z obszaru CRM i Salesforce’a dla globalnych marek.

Zajmuje się rozwiązaniami tego dostawcy w Spyrosofcie od maja 2022 r. Wcześniej przez 6 lat w Accenture zarządzał ponad 120-osobowym zespołem specjalistów od Salesforce’a jako Head of Development Division.

Funkcję CTO (Chief Technology Officer) objął Przemysław Ziemczyk – specjalista z długim stażem w CRM, Salesforce i programowaniu. Pracował dla klientów z USA, Włoch i Belgii. W Spyrosofcie jest od maja 2022 r. Wcześniej był związany z Accenture i AMG.net.

Jak software house powiększył się o nową firmę wdrożeniową

Historia powstania spółki Spyrosoft Connect jest dosyć nietypowa” – mówi Przemysław Ziemczyk.- „Słucham regularnie podcastów o biznesie i technologii. Gościem jednego z nich był w zeszłym roku Konrad Weiske, prezes Grupy Spyrosoft. Opowiedział w nim o modelu biznesowym grupy – o rozwijaniu spółek córek w jej ramach i otwartości na wprowadzanie kolejnych technologii do portfolio. Po odsłuchaniu podcastu, link do niego wysłałem Michałowi Gronowskiemu. Jakiś czas później już rozmawialiśmy z Konradem Weiske o nowej spółce”– wspomina Przemysław Ziemczyk.

W maju 2022 r. w ramach inkubatora grupy zaczęła się budowa nowej spółki.

„Mniej więcej po roku mieliśmy ją odpalić. Okazało się jednak, że byliśmy gotowi dużo szybciej” –  mówi Michał Gronowski, CEO Spyrosoft Connect.

„Ogromny potencjał” dla CRM

Salesforce to najpopularniejsza chmurowa platforma CRM, ma ok. 30 proc. udziału w tym rynku.

Rynek CRM ma rosnąć globalnie o ok. 13 proc. rocznie do 2028 r. – według Vantage Market Research. Sam Salesforce spodziewa się do 2026 r. ponad 3-krotnego wzrostu.

„Po pandemii rynek CRM bardzo się zwiększył, w związku z digitalizacją przedsiębiorstw. Ten trend się utrzymuje. Cały czas obserwujemy ogromny potencjał CRM i Salesforce w obszarze B2B. O ile firmy działające w modelu B2C są już całkiem nieźle zdigitalizowane, o tyle w B2B jest jeszcze dużo do zrobienia, zarówno w Polsce jak i na świecie” – dodaje Michał Gronowski.   

Michał Gronowski ma 10 proc. udziałów w Spyrosoft Connect, Przemysław Ziemczyk także 10 proc., a pozostałe 80 proc. należy do Grupy Spyrosoft.

Poszerzenie struktury grupy o nową spółkę i kompetencje jest kolejnym krokiem na drodze realizacji strategii na lata 2022-2026. Około 88 proc. przychodów Spyrosoftu pochodzi z kontraktów zawieranych z klientami zagranicznymi, przede wszystkim z Wielkiej Brytanii i Niemiec.

W kw. I – III 2022 r. grupa osiągnęła 231,3 mln zł przychodów ze sprzedaży i zysk netto na poziomie 19,8 mln zł. Wskaźnik EBITDA wyniósł 38 mln zł.

Na koniec III kw. 2022 r. w Grupie Syrosoft pracowało ponad 1,3 tys. osób.