Weteran Della i EMC został szefem działu storage’u w HPE
Po spadku sprzedaży i zysku na storage'u koncern zamierza zwiększyć udziały w rynku.
Jim O’Dorisio pracował w EMC I Dellu w latach 2003 – 2017.
Jim O’Dorisio został starszym wiceprezesem i dyrektorem generalnym działu pamięci masowych HPE. Będzie zarządzał biznesem generującym 4,4 mld dol. przychodów.
Ostatnio był wiceprezesem w Iron Mountain (2018 – 2020), a wcześniej dyrektorem operacyjnym ds. operacji biznesowych i technologicznych w Dell Technologies. W Dellu i EMC pracował w sumie przez 14 lat.
Był m.in dyrektorem operacyjnym działu systemów tworzenia kopii zapasowych i odzyskiwania danych, wiceprezesem i dyrektorem ds. zarządzania produktami w branży pamięci masowych oraz dyrektorem generalnym i wiceprezesem grupy oprogramowania do tworzenia kopii zapasowych.
Jego poprzednik na tym stanowisku w HPE, Tom Black, został szefem ds. chmury prywatnej w HPE GreenLake.
W HPE O’Dorisio podlega wiceprezes i dyrektor generalnej ds. chmury hybrydowej Fidelmie Russo, która pracowała z nim zarówno w Iron Mountain, jak i w Dell Technologies.
Sprzedaż biznesu storage’owego w HPE spadła w minionym kwartale finansowym o 13 proc., do 1,1 mld dol., a marża zysku operacyjnego stopniała o blisko połowę, do 8,1 proc. z 15,4 proc. (r/r). Producent chce zwiększyć udział w rynku wobec konkurentów takich jak Dell, Pure Storage i NetApp.
Trzeba inwestować we współpracę z partnerami
„Wszyscy główni konkurenci HPE znacznie zwiększyli swoje inwestycje w kanał sprzedaży, aby zwiększyć udział w rynku pamięci masowych. HPE musi przyspieszyć działania, podnosząc inwestycje w kanał sprzedaży, aby zwiększyć zyski z pamięci masowej na bardzo konkurencyjnym rynku” – komentuje dla CRN USA C.R. Howdyshell, dyrektor generalny Advizex, partnera HPE.
Fidelma Russo widzi szansę na zdobycie udziału nie tylko wśród konkurentów, zajmujących się tradycyjną pamięcią masową, ale także u dostawców chmury publicznej.
IDC spodziewało się w listopadzie ub.r., że światowy rynek zewnętrznych systemów pamięci masowej OEM dla przedsiębiorstw spadnie w 2023 r. o 2,3 proc., do 33,3 mld dol., natomiast będzie rósł w najbliższych 5 latach.
Mniejszy popyt był spowodowany ogólnym spowolnieniem rynku, dużymi wydatkami na storage w 2022 r. oraz przekierowaniem uwagi klientów na inicjatywy związane z AI.
Podobne aktualności
Dwucyfrowy spadek sprzedaży HPE. Osłabł popyt na sieci
Spadek zapotrzebowania na sieciówkę był większy niż oczekiwano. Spory wzrost odnotowano natomiast na powtarzalnych rocznych przychodach GreenLake.
HPE bada nowy cyberatak na firmę
Haker twierdzi, że ukradł dane HPE i wystawił je na sprzedaż.