Jim O’Dorisio został starszym wiceprezesem i dyrektorem generalnym działu pamięci masowych HPE. Będzie zarządzał biznesem generującym 4,4 mld dol. przychodów.

Ostatnio był wiceprezesem w Iron Mountain (2018 – 2020), a wcześniej dyrektorem operacyjnym ds. operacji biznesowych i technologicznych w Dell Technologies. W Dellu i EMC pracował w sumie przez 14 lat.

Był m.in dyrektorem operacyjnym działu systemów tworzenia kopii zapasowych i odzyskiwania danych, wiceprezesem i dyrektorem ds. zarządzania produktami w branży pamięci masowych oraz dyrektorem generalnym i wiceprezesem grupy oprogramowania do tworzenia kopii zapasowych.

Jego poprzednik na tym stanowisku w HPE, Tom Black, został szefem ds. chmury prywatnej w HPE GreenLake.

W HPE O’Dorisio podlega wiceprezes i dyrektor generalnej ds. chmury hybrydowej Fidelmie Russo, która pracowała z nim zarówno w Iron Mountain, jak i w Dell Technologies.

Sprzedaż biznesu storage’owego w HPE spadła w minionym kwartale finansowym o 13 proc., do 1,1 mld dol., a marża zysku operacyjnego stopniała o blisko połowę, do 8,1 proc. z 15,4 proc. (r/r). Producent chce zwiększyć udział w rynku wobec konkurentów takich jak Dell, Pure Storage i NetApp.

Trzeba inwestować we współpracę z partnerami

Wszyscy główni konkurenci HPE znacznie zwiększyli swoje inwestycje w kanał sprzedaży, aby zwiększyć udział w rynku pamięci masowych. HPE musi przyspieszyć działania, podnosząc inwestycje w kanał sprzedaży, aby zwiększyć zyski z pamięci masowej na bardzo konkurencyjnym rynku” – komentuje dla CRN USA C.R. Howdyshell, dyrektor generalny Advizex, partnera HPE.

Fidelma Russo widzi szansę na zdobycie udziału nie tylko wśród konkurentów, zajmujących się tradycyjną pamięcią masową, ale także u dostawców chmury publicznej.

IDC spodziewało się w listopadzie ub.r., że światowy rynek zewnętrznych systemów pamięci masowej OEM dla przedsiębiorstw spadnie w 2023 r. o 2,3 proc., do 33,3 mld dol., natomiast będzie rósł w najbliższych 5 latach.

Mniejszy popyt był spowodowany ogólnym spowolnieniem rynku, dużymi wydatkami na storage w 2022 r. oraz przekierowaniem uwagi klientów na inicjatywy związane z AI.