Vercom, dostarczający chmurowe rozwiązania do komunikacji w modelu CPaaS (Communication Platform-as-a-Service), przejmuje MailerLite, amerykańskiego dostawcę narzędzi do komunikacji e-mail dla klientów biznesowych. Wartość transakcji wyniesie ok. 400 mln zł (84,13 mln euro).

To największa jak dotąd zagraniczna transakcja Vercomu. Firma twierdzi, że dzięki temu blisko trzykrotnie zwiększy liczbę klientów (z ok. 19 tys. obecnie do blisko 57 tys.) i zapewni sobie obecność na 180 rynkach.

Z przytupem dołączamy do grona globalnych graczy CPaaS. To milowy krok w rozwoju spółki” – twierdzi prezes Vercomu, Krzysztof Szyszka.

MailerLite działa głównie w USA i Europie Zachodniej, które łącznie odpowiadają za ponad 70 proc. przychodów spółki. Ma ponad 38 tys. klientów. W ostatnich trzech latach średnioroczny wzrost przychodów MailerLite wyniósł 43 proc., a marża brutto osiągnęła w 2021 r. równowartość 45 mln zł.

Pod skrzydła Vercomu przejdą także zespoły ok. 100 specjalistów w 30 lokalizacjach na świecie, m.in. w San Francisco, Nowy Jork i Dublinie. Firma twierdzi, że zakup umożliwi również podwojenie marży brutto z 54 mln zł obecnie do 107 mln zł.

W kwietniu ub.r. Vercom wszedł na GPW. W ofercie publicznej pozyskał 180 mln zł. Środki przeznaczono na akwizycje. W lipcu 2021 r. spółka przejęła łącznie za ok. 40 mln zł dwa podmioty: FreshMail – polskiego specjalistę od e-mail marketingu oraz PushPushGo (komunikacja push w regionie CEE). Vercom działa od 17 lat. Obecnie z jego usług korzysta prawie 20 tys. firm, w tym międzynarodowe korporacje. W 2021 r. przychody spółki wzrosły o 53 proc. r/r.