Sklepy z elektroniką w lipcu br. przeznaczyły na reklamę 93,6 mln zł – ustalił Instytut Monitorowania Mediów. Oznacza to znaczny wzrost nakładów w porównaniu z ub.r. (78,7 mln zł w lipcu 2018 r.). Dane obejmują reklamy w tradycyjnych mediach – prasie, radiu i telewizji – oraz koszty według stawek cennikowych. Nie uwzględniają internetu.

Za znacznie większymi liczbami niż w poprzednim roku stoi przede wszystkim Media Expert. Mimo wakacyjnego miesiąca detalista przeznaczył na reklamy ponad 42 mln zł, podczas gdy rok wcześniej była to suma 26 mln zł – według wyliczeń IMM. Nieznacznie więcej wydał RTV Euro AGD (24,2 mln zł wobec 22,6 mln zł w ub.r.). Z kolei kwota nakładów Neonetu okazała się o połowę mniejsza niż poprzednio. W lipcu br. do pierwszej piątki reklamodawców wszedł iSpot.

Wydatki reklamowe sieci detalicznych z elektroniką w lipcu 2019 r.*

Media Expert – 42,4 mln zł
RTV Euro AGD – 24,2 mln zł
Media Markt – 17,3 mln zł
Neonet – 8,7 mln zł
iSpot – 380,7 tys. zł

*Wydatki w prasie, radiu i telewizji według stawek cennikowych

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów