Narodowy Fundusz Zdrowia zamawia usługi serwisowe dla urządzeń i oprogramowania Cisco, używanych w centrali NFZ i w 16 oddziałach wojewódzkich.

W przetargu ogłoszonym na początku stycznia br. kwota na realizację zamówienia wynosi 9,1 mln zł (9 134 556,05 zł brutto).

Wpłynęła jedna oferta, złożona przez NTT Poland, o wartości niecałych 9 mln zł brutto.

Ponad 3 tys. urządzeń do serwisowania

Wykonawca ma świadczyć usługi obejmujące sprzęt i software Cisco oraz wsparcie merytoryczne przez 2 lata.

Wsparcie techniczne obejmie rozmaite urządzenia Cisco używane przez NFZ – przełączniki, routery, firewalle, punkty dostępowe, terminale wideo, głosowe, telefony IP, interfejsy, zasilacze, moduły, akcesoria i in., oprogramowanie do współpracy. W sumie lista sprzętu i software’u liczy ponad 3,2 tys. pozycji.

Zamawiający wymaga obsługi serwisowej dla sprzętu i oprogramowania o statusie End-of-Life/End-of-Sale/Last-Date-of-Support (EoL/EoS/LDoS). W przypadku urządzeń, dla których producent zakończył wsparcie, integrator musi zapewnić serwis we własnym zakresie (naprawa lub wymiana).

Tryb usuwania awarii 8x5x4 oznacza konieczność naprawy lub wymiany uszkodzonego urządzenia w ciągu 4 godzin od zgłoszenia, a tryb 8x5xNDR w następnym dniu roboczym.

Integrator ma ponadto zagwarantować NFZ wsparcie merytoryczne dla serwisowanych urządzeń, w wymiarze do 800 roboczogodzin.

NFZ wymaga certyfikowanych fachowców

U wykonawcy wymagane są co najmniej dwie osoby na poziomie Professional z certyfikatami Cisco dla każdej z wymienionych specjalizacji: Enterprise, Data Center, Security, Collaboration oraz na poziomie Expert dla co najmniej dwóch z czterech specjalizacji: Enterprise, Data Center, Security, Collaboration lub równoważne.
NFZ dopuszcza możliwość wykorzystania certyfikacji jednej osoby w kilku specjalizacjach i na kilku poziomach.