Według menedżera trendem widocznym w e-handlu jest Smartshopping – klienci szukają najkorzystniejszych ofert, tzn. łączących atrakcyjne ceny, dobrą jakość i łatwość robienia zakupów – stwierdził Wojciech Czernecki w TVN CNBC. Oznaczałoby to, że towary wyróżniające się wyłącznie najniższą ceną nie będą tymi najbardziej pożądanymi. Z drugiej strony klientów mogą odstraszyć od wyboru danego sprzedawcy zbyt skomplikowane procedury zakupowe, kiepska wyszukiwarka czy utrudniona nawigacja na stronie.

Ponieważ konsumenci chcą kupować szybko i w możliwie prosty sposób dotrzeć do oferty, zdaniem Wojciecha Czerneckiego w porównywarkach będzie zyskiwać na znaczeniu opcja 'kup teraz’, czyli możliwość zakupu bezpośrednio ze strony takiego serwisu jak np. Nokaut, za pomocą jednego loginu, bez przechodzenia do strony e-sklepu. Tym samym większą przewagę nad konkurencją zyskaliby resellerzy, którzy mają aktywną tego rodzaju opcję w porównywarkach. Nokaut wprowadził ją w grudniu ub.r. Na początek objęła ona kilkudziesięciu sprzedawców. Ma ich być coraz więcej.