W 2023 r. przychody z usług zarządzanych będą rosły o wiele szybciej niż ogólne wydatki na IT. W 2023 r. sięgną na świecie 472 mld dol., o 12,7 proc. więcej niż w 2021 r. Szacunkowy wzrost całkowitych wydatków na IT to 3,5 proc. w br. – według badania Canalysa dla Cisco.

Co więcej, przychody partnerów świadczących usługi zarządzane mają szansę na globalny wzrost w latach 2023–2025. We wszystkich regionach przewidywana jest dwucyfrowa dynamika.

Dla porównania w 2022 r. w regionie EMEA przychody z usług zarządzanych, dostarczanych poprzez kanał sprzedaży, poszły w górę o 15,2 proc. rok do roku, do 121,7 mld dol.

Firmy chcą lepszej cyberochrony

Według badania wzrost wydatków napędza zapotrzebowanie firm na bezpieczeństwo cyfrowe. Szybko zmieniający się krajobraz zagrożeń i niedobór fachowców od cyberbezpieczeństwa i IT, skłonił wiele organizacji do zwrócenia się do partnerów – dostawców usług zarządzanych – po ich wiedzę i wsparcie.

Ponad połowa (56 proc.) ankietowanych partnerów handlowych spodziewa się wzrostu przychodów z usług zarządzanych pod kątem cyberbezpieczeństwa w 2023 r.

Klienci borykają się ze złożonością technologii

Klienci włączają coraz więcej technologii do swoich operacji i oczekują, że ich partnerzy IT zapewnią elastyczność, wartość i elastyczne modele wykorzystania, aby skutecznie zarządzać ich rosnącymi i złożonymi potrzebami technologicznymi” – mówi Alexandra Zagury, wiceprezes Cisco.

„Spodziewamy się większej innowacyjności i specjalizacji ze strony partnerów handlowych poprzez usługi zarządzane, które oferują wyjątkowe wyniki biznesowe i wyjątkowe doświadczenia” – dodaje.

W czerwcu 2023 r. 35 proc. partnerów handlowych stwierdziło, że spodziewa się w tym roku co najmniej 20-proc. wzrostu w swoich firmach świadczących usługi zarządzane. Rok temu takie oczekiwanie sygnalizowało 27 proc., co wskazuje na szybki wzrost na usługach zarządzanych w organizacjach każdej wielkości.

„Usługi zarządzane są siłą napędową zdolności adaptacyjnych i rozwoju globalnej branży IT” – uważa Robin Ody, starszy analityk w Canalysie.

Wyzwania związane z chmurą szansą na większy zarobek z MSP

W badaniu wskazano również, że zarządzanie infrastrukturą w chmurze jest kolejną kluczową szansą na wzrost przychodów z usług zarządzanych. Otóż w miarę jak organizacje przenoszą się do chmury, stają przed wyzwaniami związanymi ze złożoną infrastrukturą cloud, obejmującą chmury prywatne, publiczne, rozproszone aplikacje i usługi.

Zwiększyło to zapotrzebowanie na zarządzanie infrastrukturą chmurową i specjalistyczną wiedzę – 55 proc. partnerów handlowych twierdzi, że spodziewa się wzrostu przychodów w tym segmencie w 2023 r.

AI przyspieszy wydatki

Wzrost przychodów dostawców usług zarządzanych również prawdopodobnie przyspieszy dzięki nowym technologiom, takim jak sztuczna inteligencja, oraz wymaganiom zrównoważonego rozwoju.

Już 59 proc. partnerów uważa, że sztuczna inteligencja stwarza szansę biznesową, a 39 proc. twierdzi, że będzie ona „znacząca” lub „ogromna”.

60 proc. partnerów jest zdania, że klienci byliby skłonni zapłacić wyższą cenę za produkty i rozwiązania zrównoważone.

Partnerzy mają pomóc klientom rozwijać biznes

„Usługi zarządzane polegają na tym, aby firmy czerpały jak najwięcej z inwestycji technologicznych, a w miarę pojawiania się nowych technologii są niezbędne dla cyfrowej strategii biznesowej organizacji” – powiedział Ody.

Specjalizując się w określonych branżach, technologiach, a nawet obszarach geograficznych, partnerzy w zakresie usług zarządzanych pomagają klientom rozwiązywać wyzwania informatyczne, usuwać złożoność i zapewniać wyniki, które napędzają firmę” – podsumowuje.