O 40 proc. wzrosły koszty nieudanej transformacji cyfrowej
Niepowodzenie digitalizacji staje się coraz droższe dla firm.
Znacznie spadły opóźnienia w realizacji projektów.
Cyfryzacja przedsiębiorstw nabrała tempa. Liczba projektów IT odnotowała ponad 40-proc. wzrost rok do roku, a większość (69 proc.) organizacji wyprzedza harmonogramy realizacji transformacji cyfrowej. Wynika to m.in. z poprawy infrastruktury – według badania Salesforce’a.
Jednak wraz z przyspieszeniem digitalizacji niepowodzenia we wdrażaniu projektów stają się bardziej kosztowne, co zwiększa ryzyko finansowe dla przedsiębiorstw.
Średni koszt nieudanej realizacji inicjatyw w zakresie transformacji cyfrowej zwiększył się do 9,5 mln dol. rocznie (blisko 43 mln zł), co stanowi wzrost o blisko 40 proc. wobec 6,8 mln dol. w poprzednim roku – wynika z raportu.
Mniej opóźnień, więcej finalizacji
Co jednak istotne, dane wskazują na poprawę w wykonywaniu zadań digitalizacji. Otóż 48 proc. zespołów twierdzi, że ukończyło wszystkie projekty IT, o które je poproszono w ubiegłym roku, w porównaniu z 44 proc. rok wcześniej.
Opóźnienia w realizacji spadły z 52 proc. przypadków do 30 proc. Możliwe, że wynika to z tego, iż przedsiębiorstwa nadal zwiększają inwestycje w zespoły IT. Ich średnia wartość według raportu wynosi 11,7 mln dol. (ponad 52 mln zł).
Ponadto inwestycje w infrastrukturę ułatwiają zmianę systemów. Otóż 54 proc. organizacji uważa, że wprowadzanie zmian w danym systemie lub aplikacjach jest trudne ze względu na infrastrukturę IT. To nadal sporo, ale wyraźnie mniej niż przed rokiem (74 proc.).
————————————————————-
W ramach „Connectivity Benchmark Report” MuleSoft (firma należąca do SalesForce’a) we współpracy z Vanson Bourne przebadała 1050 dyrektorów IT oraz decydentów IT w firmach zatrudniających co najmniej 1 tys. pracowników w USA, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Holandii, Australii, Singapurze, Hong Kongu i Japonii. Ankietę przeprowadzono w październiku i listopadzie 2022 r.
Podobne aktualności
„Jest mitem, że Salesforce jest tylko dla dużych firm”
Piotr Lempkowski z Salesforce'a w podcaście CRN Polska obala mity na temat dostawcy. Jak zapewnia, z jego systemów korzystają w Polsce nawet małe firmy, a biznes Salesforce opiera się na współpracy z partnerami. Informuje też, jakie są dla nich kryteria.