Netia pod lupą UOKiK
Urząd zbada, czy firma miała zgody na marketing bezpośredni.
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) wszczął postępowanie przeciwko Netii. Ma ono wykazać, czy firma wcześniej uzyskała zgody na kontakty marketingowe od klientów, którym proponowała zawarcie umowy.
Zgodnie z prawem telekomunikacyjnym, jeżeli przedsiębiorca chce prezentować swoją ofertę przez telefon, musi już przed pierwszą rozmową mieć zgodę konsumenta na kontakt w celach marketingu bezpośredniego.
Jak podaje UOKiK ze skarg konsumentów i analizy rozmów sprzedażowych wynika, że Netia mogła dzwonić z ofertą do osób, od których nie miała wcześniejszej zgody na kontakt telefoniczny w tym celu. Korzystała przy tym z gotowych baz danych pozyskanych od podmiotów trzecich. W wielu przypadkach próbowała pozyskać zgodę konsumenta podczas pierwszej rozmowy.
„Postępowanie przeciwko Netii – czytamy w informacji opublikowanej przez urząd – może zakończyć się stwierdzeniem stosowania praktyki naruszającej zbiorowe interesy konsumentów, nałożeniem kary finansowej, której maksymalny wymiar to 10 proc. obrotu Netii oraz nakazem usunięcia trwających skutków naruszenia.”
Podobne aktualności
31 mln zł kary dla Amazona od UOKiK
Prezes UOKiK nałożył karę na Amazona za wprowadzanie konsumentów w błąd. Nieprawdziwe informacje o dostępności produktów i terminach dostaw – to kwestionowane praktyki.