W okresie 1 kwietnia – 31 grudnia 2011 r. zysk operacyjny grupy w porównaniu z kwartałami II-IV 2010 r. zwiększył się o 379 proc. (do blisko 23 mln zł), a zysk netto – o 763 proc. (do 14 mln zł).

Dobry wynik skonsolidowany udało się osiągnąć zwłaszcza w ostatnich trzech miesiącach ub.r. – sprzedaż wzrosła do 318 mln zł, z 291 mln zł rok wcześniej (czyli o 9,3 proc.), a zysk netto urósł 11-krotnie do kwoty blisko 12,5 mln zł.

Według Komputronika znaczna poprawa bilansu jest m.in. efektem wzrostu marż. Po trzech kwartałach roku finansowego marża łączna wyniosła 15 proc. i była o 5 punktów proc. wyższa niż w analogicznym okresie roku poprzedniego (10 proc.), a w IV kwartale 2011 r. – najwyższa od 3 lat. Poszły w górę marże np. na sprzedaży detalicznej i franczyzowej, m.in. dzięki usługom finansowym. W wynikach widać też rezultaty cięcia kosztów. Np. zatrudnienie ograniczono o 70 osób (chociaż przyjęcie 80 osób z Karenu zwiększyło w sumie liczebność załogi o 10 pracowników).

W okresie II-IV 2011 r. wzrost sprzedaży udało się wypracować – jak wyjaśnia Komputronik – m.in. poprzez zwiększenie przychodów z handlu internetowego, eksportu, zbytu do sklepów franczyzowych i partnerskich (pomimo ograniczenia ich liczby) oraz dzięki większym obrotom w salonach własnych, choć i tych było mniej (kilka sklepów zamknięto i kilka przeniesiono). Spółka poinformowała, że do sukcesów w ostatnich miesiącach przyczyniło się także poszerzenie bazy resellerów.

Komputronik podtrzymał prognozę wyników za cały rok finansowy 2011/2012, kończący się 31 marca br. Skonsolidowane przychody w tym okresie mają wynieść 1,03 mld zł, a zysk netto – 17,3 mln zł. 

Sieć szykuje nową ofertę dla klientów, której – jak twierdzi prezes Wojciech Buczkowski – dotąd jeszcze nie było. Szef firmy ujawnił, że w drugiej połowie lutego Komputronik wprowadzi do sprzedaży laptopy z „totalnym pakietem bezpieczeństwa”. W jego skład wejdzie m.in. ubezpieczenie od kradzieży, możliwość przechowywania danych w chmurze, rabat na antywirusy. Komputery mają być nieco tańsze niż dotychczas, co będzie możliwe dzięki współpracy z ubezpieczycielem i zgromadzeniu środków na nowy projekt. Marża nie zmniejszy się.

– Jesteśmy przekonani, że będziemy więcej sprzedawać – skomentował plan wprowadzenia nowej oferty prezes spółki.